آفتاب

پیوستن ۷۰۰ زن تونسی به گروه های افراطی در سوریه

پیوستن ۷۰۰ زن تونسی به گروه های افراطی در سوریه

وزیر امور زنان تونس اعلام کرد که طبق آمار رسمی، ۷۰۰ زن تونسی به گروه های افراطی در سوریه پیوسته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، «سمیره مرعی» وزیر امور زنان تونس در سخنرانی خود در پارلمان گفت: ما در حال حاضر شاهد رشد پدیده تروریسم و جذب زنان و کودکان هستیم و در همین راستا ۷۰۰ زن تونسی در سوریه حضور دارند.

وی افزود: در زندان های کشور زنانی حضور دارند که طبق قانون مبارزه با تروریسم تحت پیگرد قضایی قرار دارند. این مقام تونسی یادآور شد: وزارت امور زنان اقدامات اجتماعی را برای بالا بردن توانایی اقتصادی زنان در مناطق حاشیه ای در چارچوب مبارزه با پدیده تروریسم به اجرا گذاشته است.

این اولین بار است که یک مسئول دولتی تونس به ارائه آمار در زمینه زنانی که به گروه های افراطی در سوریه پیوسته اند، می پردازد.

 وزارت کشور تونس چندی پیش اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کرده اند.

تدابیر امنیتی در تونس بعد از حمله انتحاری به اتوبوس نیروهای گارد ریاست جمهوری این کشور که منجر به کشته شدن دست کم ۱۲ نفر و زخمی شدن ده ها نفر شد، شدت یافته است.

الباجی قائد السبسی رییس جمهوری تونس در پی این اقدام تروریستی، ۳۰ روز در سراسر این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد و قوانین منع رفت و آمد در منطقه بزرگی از تونس وضع کرد .

 

کد N1054359

وبگردی