آفتاب

دستور نواز شریف برای مبارزه با گروه های تروریستی پاکستان

دستور نواز شریف برای مبارزه با گروه های تروریستی پاکستان

نخست وزیر پاکستان به دنبال پیام اوباما مبنی بر ارتباط عامل حمله «کالیفرنیا» با «لال مسجد»، با سروزیر ایالت «پنجاب» دیدار و بر تسریع روند مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روزنامه پاکستان»، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان شب جمعه با «شهباز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، که در سفر رسمی در انگلیس به سر می برد دیدار کرد.

این دیدار در راستای پیغام «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به نواز شریف مبنی بریافتن مستنداتی دال بر ارتباط عامل حمله کالیفرینا با عناصر «لال مسجد» صورت گرفت.

در این دیدار نواز شریف بر تسریع مبارزه با گروه های تروریستی که درلال مسجد و جنوب ایالت پنجاب به سر می برند تاکید کرد. سروزیر ایالت پنجاب نیز اطمینان داد که تمام تلاش خویش را برای نابودی گروه های تروریستی در پنجاب خواهد کرد.

لازم به ذکر است که باراک اوباما ضمن پیغام تلفنی به نواز شریف وی را از ارتباط «تاشفین» عامل حمله به کالیفرنیا با «مولانا عبدالعزیز» خطیب لال مسجد پاکستان با خبر کرد.

مولانا عبدالعزیز تفکرات تکفیری تروریستی داشته و از طرفدارن طالبان و داعش در پاکستان است در فکر انتقام و رسیدن به خواسته های خود است.

مولانا عبدالعزیز پس از حمله تروریستی طالبان به مدرسه نظامی در پیشاور پاکستان و کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر دانش آموز اعلام کرد که دولت پاکستان طالبان را عفو کند و عملیات نظامی علیه آنها غیر شرعی است، مولانا عبدالعزیز بطورآشکار و واضع از طالبان دفاع می کند و خواستار مذاکره دولت با آنهاست.

کد N1054344

وبگردی