آفتاب
تحولات فلسطین:

زخمی شدن ۵۴ فلسطینی/شهادت ۱۱۴ فلسطینی از ابتدای اکتبر

زخمی شدن ۵۴ فلسطینی/شهادت ۱۱۴ فلسطینی از ابتدای اکتبر

شهادت ۱۱۴ فلسطینی در مناطق مختلف از ابتدای اکتبر توسط نظامیان صهیونیست و زخمی شدن ۵۴ فسلطینی در درگیری با صهیونیست ها از جمله تحولات فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، ۱۱۴ فلسطینی از ابتدای اکتبر در کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند.

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شمار شهدای انتفاضه سوم فلسطین به ۱۱۴ نفر رسید که ۲۵ نفر از آنها کودک و ۵ نفر دیگر زن هستند.

در این بیانیه آمده است: شمار زخمی ها به بیش از ۱۳۵۰۰ نفر رسیده است که بیش از ۴۸۰۰ نفر از آنها با گلوله های جنگی، پلاستیکی و آتش زا زخمی شده و بقیه افراد نیز در نیتجه شلیک گاز اشک آور دچار خفگی شده اند.

از سوی دیگر ۵۴ فلسطینی روز جمعه در درگیری با نظامیان صهیونیست در استان قدس زخمی شدند. طبق اعلام هلال احمر فلسطین این درگیری ها در شهرک ابو دیس و منطقه المصرار بیت المقدس به وقوع پیوست.

شاهدان عینی گفتند: بعد از شهادت یک شهروند فلسطینی در جریان تیراندازی در منطقه حزما در مجاورت بیت المقدس، شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

گفتنی است از ابتدای اکتبر درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست به وجود آمده است که در نتیجه آن ده ها فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها نفر دیگر زخمی شده اند.

گفتنی است از این درگیری ها که به خاطر یورش های مکرر شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی به وقوع پیوسته است، تحت عنوان انتفاضه سوم یاد می شود.

کد N1054332

وبگردی