آفتاب

آیت الله امامی کاشانی: غرب دچار تناقض شده است/ تقدیر از از مقام مرجعیت و دولت عراق

آیت الله امامی کاشانی: غرب دچار تناقض شده است/ تقدیر از از مقام مرجعیت و دولت عراق

ایسنا نوشت: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نامه دوم مقام معظم رهبری که خطاب به جوانان اروپایی نوشته شد؛ دارای دو محور است یک محور ایدئولوژی و محور دوم سیاسی است.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران افزود: ایدئولوژی دینی مربوط به تفکر اسلامی است و از این طریق همه با تفکر دنیای اسلام آشنا می شوند.اکنون که تمام جهان به یکدیگر وصل شده اند بزرگان ادیان و دانشمندان در رشته‌های مختلف باید به گفتمان دینی بپردازند و فرهیختگان باید درباره مسیحیت، یهود و اسلام به بحث و گفت‌وگو بپردازند. ما در دنیای امروز این گونه مسائل را کمتر می بینیم. امیدواریم که دنیا به این سمت حرکت کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: این که رهبر ما جوانان را خطاب قرار داده است دلیل آن را می توان در حدیثی یافت که در این حدیث آمده شیطان وقتی به آدم چهل ساله رسید و دید او هنوز خود را اصلاح نکرده است ، او را بقل می‌کند و می بوسد و می‌گوید من به فدای روی تو شوم که دیگر سعادت را نمی بینی. چون جوانیت در گناه سپری شده است. پس اگر انسان در جوانی متوجه خدا شود امید هدایت در او به وجود می‌آید؛ چراکه جوانان به دلیل پاکی که دارند، هنوز فطرت را گم نکرده اند و این‌ها پدران و مادران فردا هستند.

به گفته وي، غرب اکنون دچار تناقض شده است. از یک طرف می‌گوید که مخالف داعش و تروریست است و از طرف دیگر تروریست دولتی که اسرائیل باشد را حمایت می‌کند و از طرف دیگر هم به تروریست‌هایی مثل داعش کمک می‌کند ولی در جایی می‌گوید ما مخالف گروه‌های تروریستی هستیم. اینگونه تناقض رفتار به نفع بیداری اسلامی است؛ چرا که مردم آگاه می شوند و می بینند سردمداران قدرت در جهان چگونه رفتار می‌کنند و به همین دلیل جوامع بشری و ملت‌ها از دولت‌های خود جدا می شوند. در روایات آخرالزمان داریم که ملت‌ها از دولت‌های خود بریده می شوند و به همین دلیل آن‌ها فقط منتظر ظهور حضرت حجت (عج) می مانند.

همچنين به گزارش ايرنا، امام جمعه موقت تهران از دولت عراق برای تامین امنیت زائران حسینی و از مقام مرجعیت این کشور که در زمان های مناسب و لازم تذکرهایی را ارائه می کنند، تشکر و قدردانی کرد.

وي ضمن تسلیت اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) افزود: راهیپمایی در اربعین از زمان حضرت امام باقر(ع) طبق حدیثی شروع شد هرچند پیش از این نیز جابر ابن عبدالله در سال 61 هجری به کربلا آمد

امامی کاشانی با بیان این که امروز نیز داعش تکفیری چنین قالبی را در محتوای اسلام ریخته است، گفت: هیچکدام از ادیان الهی کفر را در قالب اسلام نریختند و بگویند ما حق هستیم، این چنین موضوعی در عصر یزید بود و توسط تکفیری های امروز بیان شد.

2727

 

 

کد N1053956

وبگردی