آفتاب

صدر: عملیات هوایی ائتلاف علیه داعش فرار از جنگ واقعی با تروریسم است

صدر: عملیات هوایی ائتلاف علیه داعش فرار از جنگ واقعی با تروریسم است

مقتدی صدر ادعای نخست وزیر انگلیس درباره توقف پیشروی داعش در پی حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا را "کذب و افترا" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در سخنانی تاکید کرد که ادعای دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس درباره اینکه حملات ائتلاف ضد داعش موجب توقف پیشروی این گروه تروریستی شده، کذب و افترا است و این ائتلاف نیت صادقانه برای جنگ با داعش ندارد و حتی اسناد و مدارکی دال بر حمایت آنان از داعش نیز وجود دارد.

صدر گفت: اگر آن‌ها واقعا می‌خواستند داعش را از بین ببرند منابع مالی و حمایت کینه توزانه برخی از داعش را از بین می‌بردند. در اروپا تعداد زیادی از تروریست‌ها وجود دارند.

وی تاکید کرد: عراق و عراقی‌ها قادرند کشورشان را آزاد کنند و نیازی به اشغالگران ندارند. مداخله نظامی هوایی به معنای بزدلی و ضعف در مقابل تروریست‌ها و فرار از جنگ واقعی است.

صدر گفت: اگر ائتلاف واقعا می‌خواست داعش را از بین ببرد طایفه گرایان را از بین می‌برد. آن‌ها از طایفه گرایی حمایت می‌کنند و شخصیت‌هایی طایفه‌گرا را به وجود می آورند که در رأس آن‌ها یاسر الحبیب، نازپرورده انگلیس است.

یاسر الحبیب، یک روحانی شیعه کویتی است که پس از بروز اختلافات میان وی و دولت کویت به انگلیس پناهنده شد. وی به دلیل انتقادات تند و صریح علیه بزرگان اهل سنت به عنوان عاملی برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی شناخته می‌شود.

وی گفت: این‌ها همچنین نباید با کشورهای تندرو و حامی داعش به نرمی رفتار می‌کردند. آن‌ها نباید به حمایت از تندروها می‌پرداختند مثل همان کاری که با دولت سابق عراق (دولت نوری مالکی)کردند؛ دولتی که عراق را به آتش کشید.

صدر گفت: کشورهای ائتلاف باید برای پایان دادن به جنگ در سوریه، یمن و دیگر کشورها تلاش کنند و به ویژه پس از ورود تروریست‌ها به صف مخالفان سوریه در طرف‌های درگیر سوری بازنگری کنند.

مقتدی صدر همچنین از میزبانی خوب عراقی‌ها در مراسم اربعین حسینی از زائران کربلا، قدردانی کرد و گفت: حضور میلیونی زائران در حرم امام حسین (ع) که نماد شهادت، فداکاری و ایثار و عدالت است نشانه وفاداری آن‌ها به این امام است.

انتهای پیام

کد N1053869

وبگردی