آفتاب

کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات در خانه مظنونان حمله کالیفرنیا

کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات در خانه مظنونان حمله کالیفرنیا

همزمان با تداوم تحقیقات درباره حملات اخیر کالیفرنیا، رئیس‌پلیس سن برناردینو، کالیفرنیا اعلام کرد که در بازرسی از محل زندگی دو مظنون این حمله تعداد زیادی اسلحه و مهمات کشف و شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "سید رضوان فاروق" و "تاشفین مالک" که به عنوان همسر وی معرفی شده است، پس از وقوع تیراندازی سن برناردینو در کالیفرنیا در روز چهارشنبه در درگیری با پلیس کشته شدند.

جرود باین، رئیس‌پلیس سن برناردینو در یک کنفرانس خبری درباره روند تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه گفت: در پی تجسس منزل این زوج در حوالی «ردلنز» تعدادی کامپیوتر، تلفن همراه و درایور ضبط شد.

به گفته منابع آگاه در واشنگتن، تاکنون هیچ شواهد موثقی ارتباط مستقیم بین عاملان و هرگونه گروه شبه‌نظامی خارجی کشف نشده است اما تجهیزات الکترونیکی ضبط شده قرار است برای بررسی هرگونه ارتباط بین این عوامل با وب‌سایت‌های افراط‌گرا یا رسانه‌های اجتماعی مرتبط با آنها بررسی شوند.

مقامات پلیس همچنین اعلام کردند، تعداد مجروحان این حادثه که طی آن 14 تن کشته شدند به 21 تن افزایش یافته با این حال هنوز علت وقوع این حمله مرگبار که طی سه سال اخیر در آمریکا بی‌سابقه بوده است، نامشخص است.

به گفته پلیس، دو عامل مهاجم یک زوج به نام های فاروق 28 ساله متولد آمریکا و همسر 27 ساله‌اش متولد پاکستان بودند.

در همین حال باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا خبر واگذاری این پرونده به اداره پلیس فدرال آمریکا ( اف‌.بی‌.آی) را تایید کرد.

اوباما طی اظهاراتی در کاخ سفید در این باره گفت: در حال حاضر ما درباره علت وقوع این حادثه وحشتناک اطلاعی نداریم. ممکن است که این حملات مرتبط با تروریسم باشد اما فعلا ما چیزی در این باره نمی‌دانیم.

وی پس از این اعلام کرد، دو مظنون در منزل خود تعداد زیادی اسلحه و مواد منفجره نگهداری می‌کردند. اما ما نمی‌دانیم که چرا این اندازه اسلحه نگهداری می‌کردند.

انتهای پیام

کد N1053741

وبگردی