آفتاب

حزب "المصریین الاحرار" بیشترین کرسی‌های مستقل پارلمان مصر را به دست آورد

حزب "المصریین الاحرار" بیشترین کرسی‌های مستقل پارلمان مصر را به دست آورد

نتایج غیررسمی انتخابات پارلمانی مصر نشان می‌دهد که حزب «المصریین الاحرار» بیشترین تعداد کرسی‌های مستقل پارلمان را، به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از حزب «المصریین الاحرار» حزب تازه‌تاسیس «مستقبل وطن» در جایگاه دوم قرار گرفته است و از احزاب باسابقه‌ای همچون الوفد پیشی گرفته است. طرف‌های مستقل نیز با به دست آوردن بیشترین کرسی‌های پارلمان گوی سبقت را ربوده‌اند.

پارلمان جدید از 568 عضو منتخب تشکیل می‌شود که 448 تن از آنها نمایندگانی هستند که به شکل فردی در رقابت انتخاباتی شرکت کرده‌اند و 120 نماینده نیز در قالب لیست‌های حزبی در انتخابات حاضر شدند. رئیس‌جمهور نیز حق دارد پنج درصد از اعضا را تعیین کند.

فهرست «فی حب مصر» که حامی عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر است تمامی کرسی‌های اختصاص یافته به فهرست‌های حزبی در انتخابات پارلمانی را در اختیار گرفت و با120 کرسی اکثریت پارلمان را به دست گرفته است.

در همین راستا شهاب وجیه، سخنگوی حزب المصریین الاحرار گفت که این حزب 65 کرسی پارلمان را به دست آورده است که 24 کرسی از آنها را در مرحله دوم که ماه جاری در 13 استان از جمله قاهره برگزار شد، به دست آورد.

این حزب که توسط نجیب ساویرس، میلیاردر مصری تاسیس شده است، در مرحله نخست که در 14 استان دیگر در ماه گذشته برگزار شد 41 کرسی را به دست آورد.

از بین احزاب شرکت‌کننده در فهرست حزبی، حزب الوفد 23 کرسی را در مرحله دوم به دست آورد که 19 کرسی از آن از طریق نظام فردی و چهار کرسی در چهارچوب فهرست حزبی به دست آمده است.

در همین حال حزب سلفی النور که در انتخابات پارلمانی پیشین در جایگاه دوم قرار گرفته بود در صفحه خود در فیس‌بوک اعلام کرد که در مرحله دوم فقط سه کرسی را از آن خود ساخته و کل کرسی‌های این حزب در پارلمان به 12 کرسی می‌رسد.

انتخابات پارلمانی با حضور ضعیف و عدم مشارکت بسیاری از واجدان شرایط به ویژه جوانان برگزار شد.

انتهای پیام

کد N1053733

وبگردی