آفتاب

حمایت حریری و عربستان از نامزدی فرنجیه برای ریاست جمهوری لبنان

حمایت حریری و عربستان از نامزدی فرنجیه برای ریاست جمهوری لبنان

همزمان با "ابراز خوش‌بینی" سعد حریری نسبت به پایان بحران ریاست جمهوری در لبنان، عربستان نیز حمایت خود را از نامزدی سلیمان فرنجیه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان پس از دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در پاریس گفت: امروز امید زیادی به پایان بحران خلاء در پست ریاست جمهوری لبنان وجود دارد.

وی درباره اینکه آیا همچنان مسئله نامزدی سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده مطرح است یا خیر گفت: مذاکرات میان تمامی گروه‌های لبنانی وجود دارد و اوضاع به خوبی پیش خواهد رفت.

فرنجیه عضو ائتلاف 8 مارس و از نزدیکان بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه محسوب می‌شود.

در همین راستا عواض عسیری، سفیر عربستان در لبنان اعلام کرد که ریاض از نامزدی فرنجیه برای تصدی پست ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

وی گفت که پیشنهاد نامزدی فرنجیه پیشنهاد خود لبنانی‌ها بوده و ریاض از رسیدن به نتیجه‌ای در مذاکرات کنونی میان رهبران مسیحی حمایت می‌کند.

پیشتر منابع لبنانی اعلام کرده بودند که تمامی اطلاعات و اخبار فاش شده از دیدارهای میان مسئولان لبنانی در پاریس نشان می‌دهد که پرونده بحران ریاست جمهوری لبنان تقریبا حل شده است و به احتمال زیاد سلیمان فرنجیه نامزد پست ریاست جمهوری خواهد شد.

این منابع همچنین اعلام کرده بودند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان همچنان تا زمانی که میشل عون، رئیس جریان آزاد ملی به عنوان نامزد ریاست جمهوری باقی بماند از وی حمایت خواهد کرد اما در عین حال فرنجیه را نیز تایید می‌کند.

انتهای پیام

کد N1053568

وبگردی