آفتاب
نماینده پیشین مجلس:

اعتمادسازی برای ایجاد فضای امن انتخاباتی ضروری است

اعتمادسازی برای ایجاد فضای امن انتخاباتی ضروری است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌اگر خواستار مشارکت حداکثری و رقابت سیاسی سالم در انتخابات باشیم، ناگزیر هستیم که امنیت انتخابات را به درستی تامین کنیم.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، ‌با بیان اینکه امنیت به حالتی گفته می‌شود که افراد فارغ از ترس، تهدید و آسیب بتوانند در یک عرصه حاضر شوند، اظهار کرد: در ایجاد فضای امن انتخاباتی از یک سو آحاد مردم به عنوان رای دهنده برای مشارکت سیاسی و از سوی دیگر داوطلبان و کاندیداهای انتخاباتی تاثیرگذار هستند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه بخشی از تامین امنیت فضای انتخابات به مسئولان مربوط می‌شود خاطر نشان کرد: مجریان انتخابات مثل وزارت کشور و عوامل آن در استان‌ها و ناظران انتخابات و در راس آن شورای نگهبان باید با رعایت قانون فضای سالمی به وجود آورند تا مشارکت حداکثری اتفاق افتد و آحاد مردم بتوانند در انتخابات مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور مسؤول برقراری آرامش، نظم و امنیت در کشور است،‌ تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز به عنوان مسؤول برقراری نظم و اجرای قانون باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

آرین‌منش تاکید کرد: اگر با عزم ملی، مشارکت جمعی و همکاری مردم و داوطلبان فضای سالم و امن انتخاباتی فراهم شود،‌ می توان انتظار داشت مردم با نشاط در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی گفت: اعتماد سازی برای مردم جهت ایجاد فضای امن انتخاباتی ، ضرورتی انکار ناپذیر است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش احزاب و گروه های سیاسی در ایجاد فضای امن انتخاباتی گفت:‌ احزاب و گروه‌های سیاسی با رعایت قانون، پرهیز از عبور از خطوط قرمز و حاکمیت و رعایت اخلاق سیاسی انتخاباتی و همچنین پرهیز از حرمت شکنی و قانون‌گریزی و البته در نظر داشتن مصالح و منافع ملی می‌توانند فضای آرام و امن را در صحنه انتخابات به وجود آورند.

آرین‌منش اظهار کرد: احزاب و گروه های سیاسی با رعایت اصل تنش زدایی در عرصه انتخابات می‌توانند اعتماد مردم را برای مشارکت در انتخابات جلب کنند و در کنار ناظران و مجریان انتخابات،‌ فضای امنی را برای انتخابات فراهم کنند.

انتهای پیام

کد N1053562

وبگردی