آفتاب

احمدخاتمی:تمامی دولت‌های پس از انقلاب مورد تائید ولایت بوده‌اند/با برهم‌خوردن مجالس جناح‌‌ها مخالفیم

احمدخاتمی:تمامی دولت‌های پس از انقلاب مورد تائید ولایت بوده‌اند/با برهم‌خوردن مجالس جناح‌‌ها مخالفیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخوردهای اهانت آمیز جناح ها با یکدیگر اشتباه است و با بر هم زدن مجالس هریک از آنها مخالف هستیم لذا برخورد باید منطقی و مودبانه باشد.

مهم‌ترین سخنان سید احمد خاتمی در یادواره 495 شهید شهرستان جیرفت که شامگاه پنج شنبه برگزار و ایرنا آن را منتشر کرد به این شرح است:‌
** برخورد منطقی جامعه را از التهاب حفظ می کند و با این نوع برخورد همدلی بیشتری در جامعه بوجود می آید. همدلی و همزبانی تحمل می خواهد. ... جامعه از گرایش و سلایق مختلف تشکیل شده است و باید بپذیریم در یک جامعه همه مثل هم فکر نمی کنند.
** ولایت و ولایت مداری مهم است نه ولایت شعاری، اینکه عکس امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بالای سرمان باشد و عکس مسیر آنها عمل کنیم این ولایت شعاری است.
** رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی می فرمایند برجام را با 9 شرط تایید می کنم، اگر کسی با این شرایط موافق نباشد در خط ولایت نیست.
** ایشان {رهبری} فرمودند به نیروهای ارزشی تندرو نگویید چرا که در روز حادثه همین نیروها به داد کشور می رسند لذا اگر کسی این نیروها را تندرو بخواند ضد ولایت است. ... مصلحت همه مردم این است که در خط ولایت حرکت کنند نه جلوتر و نه عقب تر و همراه ولایت حرکت کنیم.
** همدلی و همزبانی در گام اول باید برای خدا باشد. ... دیروز، امروز و فردا موضع گیری سیاسی سم است و تمام کارها باید برای رضایت پروردگار باشد. ... چتر دولت بر سر همه مردم است لذا اگر قرار باشد این چتر بر سر همه باشد عملکرد باید خدایی باشد.
** جناح های سیاسی از اول انقلاب اسلامی وجود داشته و خواهند داشت لذا جای نگرانی در این مساله نیست به شرط اینکه خدا را در نظر بگیریم. ... هر مسئولی سلیقه خاص خود را دارد و به دلخواه به کاندیدای مورد نظر خود رای می دهد و تنها مساله مهم این است که عملکرد برای رضایت خداوند باشد.
** ریشه بسیاری از دعواها، اختلافات سیاسی و غیر سیاسی شایعات و عدم مستندگویی است. ... جوانان هر خبری را می شنوند به دنبال منبع آن باشند ومردم و مسئولان یک مجموعه هستند که در یک کشتی نشسته اند اگر مشکلی پیش آید همه غرق می شویم.
** همه دولت های پس از انقلاب مورد تایید ولایت بوده اند و همه آنها مشروع هستند.
** انتقاد سازنده مایه رشد و پیشرفت است لذا در جامعه آزاد همه حق انتقاد دارند ولی بصورت مستند باشند. ... به شبکه های بیگانه و فاسق نمی توان استناد کرد و اینها دنبال تفرقه بین مردم هستند.
**مردم اجازه اهانت به مقدسات خود را به هیچ کسی نمی دهند و در این زمینه هیات نظارت بر مطبوعات باید با روزنامه های متخلف قاطعانه برخورد کند.
** 36 سال است که می گویم جناح گرایی و حزب بازی در هر جریانی در عرصه نظام خطرناک است. ... هر جریانی که روی کار می آید جریان دیگر را کنار می زند در حالی که معیار انتخاب افراد باید قانون مداری باشد و عملکرد هر شخص بر اساس قانون مداری آن مشخص می شود.
** انتخابات، جشن سیاسی ملت است و این به معنای صاحب خانه بودن مردم است که خودشان سرنوشت خود را انتخاب می کنند. ... در زمان طاغوت انتخابات، انتصاب شاه بود نه انتخاب مردم ولی امروز مردم خودشان برای سرنوشت کشور تصمیم می گیرند.

2929

کد N1053446

وبگردی