آفتاب
پیش از سفر به جمهوری آذربایجان؛

نخست‌وزیر ترکیه: تدابیر جدیدی برای پاکسازی مرز با سوریه از وجود داعش اتخاذ می‌کنیم

نخست‌وزیر ترکیه: تدابیر جدیدی برای پاکسازی مرز با سوریه از وجود داعش اتخاذ می‌کنیم

نخست وزیر ترکیه گفت، این کشور به همراه شرکای ائتلافی‌اش تدابیری را به منظور پاکسازی مرز میان ترکیه و سوریه از تروریست‌های داعش اتخاذ می‌کند.

نخست وزیر ترکیه گفت، این کشور به همراه شرکای ائتلافی‌اش تدابیری را به منظور پاکسازی مرز میان ترکیه و سوریه از تروریست‌های داعش اتخاذ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه امروز (پنجشنبه) اظهار کرد، ترکیه و شرکای ائتلافی‌اش تدابیری را اتخاذ می‌کنند تا مرز سوریه و ترکیه را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

داووداوغلو در جریان یک کنفرانس خبری در فرودگاه شهر آنکارا پیش از عزیمت به جمهوری آذربایجان گفت: 98 کیلومتر از مرز ما با سوریه در کنترل گروه تروریستی داعش است. ما به همراه شرکای ائتلافی‌مان تدابیری را اتخاذ می‌کنیم تا این مرز را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنیم و هر کار ممکن را انجام خواهیم داد تا آنها را از این منطقه خارج کنیم. ما این مرز را به روی شبه‌نظامیان خواهیم بست اما به روی پناهجویان باز خواهیم گذاشت.

داووداوغلو همچنین اتهام روسیه علیه کشورش مبنی بر خرید نفت از داعش را "تبلیغات به سبک شوروی" توصیف کرد و گفت: در دوران جنگ سرد ماشین تبلیغاتی شوروی سابق وجود داشت. این ماشین در هر روز دروغهای مختلفی تولید می‌کرد. آنها این دروغها را باور کرده و انتظار داشتند که جهان نیز آنها را باور کند. از این دروغها با عنوان دروغها و مهمل‌های "پراودا" (نشریه ارگان کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی سابق) یاد می‌شود.

وی در ادامه این کنفرانس خبری گفت: این یک سنت قدیمی است اما به یک باره مجددا سر بر آورده است. هیچ کس ارزشی برای این ماشین تبلیغات به سبک شوروی قائل نمی‌شود.

نخست وزیر ترکیه خاطرنشان کرد، رد شدن این ادعاهای روسیه توسط آمریکا شاهد دیگری است بر این روسیه روایتهای ساختگی ارائه می‌دهد.

این در حالی است که خاک ترکیه به شکل گسترده از جانب نیروهای گروه تروریستی داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد تا برای شرکت در جنگ به سوریه بروند.

روز سه‌شنبه، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت، به رغم پیشرفت‌های حاصل شده در مسدود کردن مرز سوریه با ترکیه برخی شکاف‌ها در این مرز همچنان باقی هستند. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز در اواخر همین روز گفت، ترکیه باید تلاش بیشتری برای کنترل کردن مرز خود با سوریه انجام دهد.

همچنین روز چهارشنبه ژنرال سرگئی رودسکوی، رئیس فرماندهی عملیاتی ستاد کل ارتش روسیه گفت، نفتی که از مناطق تحت کنترل داعش به ترکیه منتقل می‌شود در نهایت به کشورهای ثالثی به منظور استفاده در پالایشگاه‌هایشان می‌رود.

انتهای پیام

کد N1053215

وبگردی