آفتاب
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد(ص):

با پرداختن به عزاداری‌های سنتی جلوی نفوذ شیعه آمریکایی گرفته شود

با پرداختن به عزاداری‌های سنتی جلوی نفوذ شیعه آمریکایی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران، با اشاره به عزاداری‌ها گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که به عزاداری‌های سنتی توجه شود و باید جلوی نفوذ شیعه آمریکایی را گرفت تا در میان مسلمانان رخنه ایجاد نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: بهترین حالت بنده سجده کردن بر خاک کربلا است؛ زیرا دین خدا به واسطه امام حسین(ع) دوام پیدا کرده است و آن حضرت هرچه داشت در مسیر الی‌الله فدا کرد.

وی با اشاره به این‌که «در شرایط امروزی باید مراقب باشیم که آب در آسیاب دشمن نریزیم»، افزود: امروزه تروریست‌های وهابیت به دنبال تفرقه در میان مسلمانان هستند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی همه نقشه‌های شوم آنان را خنثی کرده است.

وی با اشاره به عظمت قرآن کریم، ادامه داد: قرآن حلال همه مشکلات است و روایات زیادی داریم که اگر کسی به دنبال فضیلت‌مندی است باید به سراغ قرآن برود.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد(ص) با بیان این‌که «جهاد یکی از راه‌های رسیدن به فضیلت است»، گفت: روحیه جهادی در عراق و سوریه نشأت گرفته از قرآن و توسل به قرآن کریم است. علم دومین گزینه‌ رسیدن به فضیلت از نظر قرآن است. انسان باید در کنار تحصیلات علمی دانشگاهی و حوزوی قرآن را نیز ارتقا دهد؛ چراکه مورد تأکید دین مقدس اسلام است. تقوا و پرهیزکاری سومین مورد برای رسیدن جامعه به فضیلت است که در قرآن بیان شده است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارد که در این کشور اسلامی باید 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم که در کنار حفظ قرآن باید عمل به قرآن نیز مورد توجه قرار گیرد. تفکر اسلام آمریکایی این مسئله را می‌خواهد که فقط قرآن را قرائت کنیم و به معنا توجه نداشته باشیم. حاکمان ستمگر عربستان قرآن می‌خوانند و در چهار ماه قمری که جنگ حرام است به مردم مظلوم یمن حمله می‌کنند. امروز در کشور ایران بیش از یک میلیون حافظ قرآن وجود دارد و اما اگر قرآن بی‌محتوا باشد، فایده‌ای ندارد.

وی با تأکید بر توجه به شعائر اسلامی، ادامه داد: دشمن به دنبال بی‌محتوا کردن قرآن است و اگر هرکس قرآن را به رأی خود تفسیر کند، هدف دشمن پیاده شده است.

گواهی با بیان این‌که «مجلس شورای اسلامی باید به مسائل فرهنگی بیشتر توجه کند» افزود: امروز وضعیت فرهنگی کشوری که متعلق به رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) است، مناسب نیست و مجلس باید تدبیر جدی برای این وضعیت داشته باشد. رهبر معظم انقلاب در سه دهه ولایت خود به سه موضوع مهم اشاره داشته‌اند؛ در دهه نخست مسائل فرهنگی به گونه‌ای پررنگ بود، در دهه دوم نیز رهبر انقلاب مباحثی در باب فتنه بیان کردند. مقام معظم رهبری در دهه سوم رهبری خود موضوع نفوذ را مطرح کردند؛ بنابراین باید دشمن دین و ارزش‌های خود را بشناسیم چراکه ذره‌ای بی‌دقتی مشکل‌ساز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ مسئله‌ای است که در تمامی رده‌ها اعم از مردم، دستگاه قضایی، مجلس، نیروهای مسلح و روحانیت وجود دارد و به خاطر این مسئله شخصیت‌های زیادی در کشور از دست رفتند. در شرایط کنونی کنگره آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران 2 میلیارد دلار هزینه کرده است اما رهبر معظم انقلاب با تدبیر خود نفوذ دشمن را خنثی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1052985

وبگردی