آفتاب

تد کروز: تا زمانی که بشار اسد بر مسند قدرت باشد، آمریکا امن تر است

تد کروز: تا زمانی که بشار اسد بر مسند قدرت باشد، آمریکا امن تر است

واحدمرکزی خبر به نقل از آسوشیتد پرس در گزارشی از وین نوشت:

«تد کروز Ted Cruz» نامزد بالقوه جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد زمانی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مسند قدرت باشد، آمریکا امن تر است.
وی افزود آمریکا باید بپذیرد که اسد به عنوان یکی از بی رحم ترین دیکتاتورهای خاور میانه، یک متحد ناخوشایند در جنگ علیه داعش است.
وی در گفتگویی با اسوشیتد پرس در این باره گفت اگر دیکتاتورهای سرنگون شده در عراق، مصر و لیبی همچنان بر سر قدرت بودند، آمریکا و کشورهای جهان اکنون اوضاع بهتری داشتند. این دیکتاتورها هر چند علیه مردم خود مرتکب جنایاتی می شدند، به جلوگیری از شیوع افراطی گری خشن هم کمک می کردند.
کروز افزود: «زمانی که یک حاکم پایدار را سرنگون می کنید، یک کشور در خاور میانه را به ورطه آشوب می اندازید و آن را به دست تروریست های اسلامگرای افراطی می دهید، این اقدام به آمریکا آسیب می زند.»
کروز وعده داده است در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر سال آینده پیروز شود، رویکرد مشارکت آمریکا در جهان را با تغییراتی اساسی روبرو کند. وی منتقد سیاست خارجی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوی آینده است. وی سیاست خارجی آمریکا را ضعیف، ناکارآمد و خطرناک می داند.
کروز در ادامه گفت بشار اسد بدون تردید یک «مرد بد» است، اما برکنار کردن وی از قدرت «برای امنیت و منافع ملی آمریکا عملا بدتر خواهد بود.»
وی همچنین با ایده شکنجه و استفاده از آن به عنوان یک ابزار مناسب برای بازجویی مخالفت کرد و در این باره گفت: «ما می توانیم از ملت خود دفاع کنیم، قدرتمند باشیم و به ارزش هایمان وفادار بمانیم. دلیلی وجود دارد که افراد بد، از شکنجه استفاده می کنند. داعش از شکنجه استفاده می کند. ایران از شکنجه استفاده می کند. آمریکا نیازی ندارد تا به منظور حفاظت از خود، به شکنجه متوسل شود.»
کروز که 44 سال دارد و نخستین دوره عضویت در سنای آمریکا را سپری می کند قصد دارد با طرح این مسائل، موقعیت خود را به عنوان یک چهره شاخص جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری تثبیت کند. کارشناسان سیاسی، دیدگاه های وی در خصوص سیاست خارجی آمریکا را بسیار جاه طلبانه و در برخی موارد همراه با احتیاط توصیف می کنند.

4949

کد N1052910

وبگردی