آفتاب
در جمع خانواده شهدا و ایثارگران سنندج

آیت‌الله نوری همدانی: اگر شهدا نبودند هرگز این انقلاب به ثمر نمی‌نشست

آیت‌الله نوری همدانی: اگر شهدا نبودند هرگز این انقلاب به ثمر نمی‌نشست

آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: اگر شهدا نبودند هرگز این انقلاب به ثمر نمی‌رسید و پیشرفت نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی، شامگاه چهارشنبه در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان کردستان در حسینیه شهر سنندج، اظهار کرد: درس جهاد و شهادت را باید از مکتب امام حسین (ع) بگیریم و جلسات عزاداری آن حضرت همیشه برپا باشد.

وی به جایگاه والای امام حسین (ع) اشاره و عنوان کرد: هیچ شهیدی به اندازه آن حضرت بدنش مجروح نشده و زخم برنداشته است و به تعبیری بیش از یک هزار زخم را در جنگ بر بدن مبارک ایشان وارد کرده‌اند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی اعلام کرد: جریان کربلا فقط مربوط به مقطع خاصی نیست و اکنون بعد از گذشت حدود 14 قرن هنوز چراغ این مکتب روشن است.

وی در ادامه با بیان این که درس جهاد و شهادت در مکتب اسلام بسیار پررنگ است، تصریح کرد: شهدای ما با تأسی از درس جهاد و شهادت، انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز رفاه، امنیت، تکامل و پیشرفت کشور را مدیون رشادت و فداکاری‌های آنان هستیم.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، ادامه داد: اگر شهدا نبودند هرگز این انقلاب به ثمر نمی‌رسید و پیشرفت نمی‌کرد.

وی جوانان و آحاد جامعه را به مطالعه وصیت‌نامه شهدا توصیه کرد و افزود: وصیت‌نامه‌های شهدا حاوی نکات بسیار ارزنده‌ای است که باید مدنظر جوانان قرار گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی به ارادت خالصانه شهدا نسبت به شخصیت امام راحل (ره) اشاره و بیان کرد: شهدا و رزمندگان ما با خدا معامله کردند و به اندازه‌ای وارسته و خالصانه به جبهه آمده بودند که نمی‌خواستند نام و نشانی از آنها در دنیا باقی بماند و بسیاری از آنها شهید گمنام شدند.

وی با تاکید بر این که این خون‌های شهدا بود که انقلاب را به پیروزی رساند، عنوان کرد: در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس، 35 کشور رژیم صدام را کمک می کردند اما در نهایت به برکت رشادت‌ها و فداکاری های شهدا، پیروزی از آن ما بود.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه بیان کرد: اولیا و بزرگان دینی ما همیشه آرزوی شهادت داشتند زیرا هیچ عملی به اندازه‌ی خون دادن و کشته شدن در راه خدا فضیلت ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدر اسلام و این انقلاب را باید بدانیم زیرا این انقلاب یادگار خون شهداست و باید از آن پشتیبانی و حراست کنیم.

انتهای پیام

کد N1052684

وبگردی