آفتاب
در دیدار سفیر ایران در الجزیر با وزیر آموزش عالی این کشور

تاکید ایران و الجزایر بر تقویت همکاری‌های علمی و آموزشی

تاکید ایران و الجزایر بر تقویت همکاری‌های علمی و آموزشی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در دیدار با طاهر حجار وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی این کشور راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی فیمابین را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی الجزایر در این دیدار با اشاره به دستاوردهای علمی و فن‌آوری جمهوری اسلامی ایران گفت: پیشرفت‌های ایران در عرصه فن‌آوری و تکنولوژی چشمگیر و مایه مباهات است.

وزیر الجزایری با اشاره به مطلوب بودن روابط در حوزه‌های سیاسی بر ضرورت افزایش روابط علمی میان ایران و الجزایر تاکید و خاطرنشان کرد: در شرایط جدید پس از توفیق‌های ایران در مذاکرات هسته‌ای، باید فضای گسترده‌تری برای تعامل فراهم کرد.

این مقام الجزایری با تاکید بر این‌که علم‌آموزی و دستیابی به فن‌آوری‌های نوین، حق مسلم ملت‌ها و دولت‌هاست و جمهوری اسلامی ایران در راستای احقاق این حق تلاش می‌کند، گفت: امیدوارم در کمیسیون عالی مشترک دو کشور که طی روزهای آینده در الجزایر برگزار می‌شود در زمینه همکاری‌های علمی و آموزشی نیز نتایج خوبی بدست آید.

طاهر حجار ضمن دعوت از همتای ایرانی برای سفر به الجزایر با اشاره به سابقه روابط علمی و دانشگاهی دو کشور و اسناد امضا شده در گذشته خواهان اجرای کامل آنها شد و افزود: اراده سیاسی دو جانبه و چارچوب‌های قانونی میان وزارت علوم ایران و الجزایر وجود دارد و ضروری است همکاری‌ها بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار رضا عامری سفیر کشورمان نیز با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات و ضرورت ایجاد و تحکیم همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است در حوزه تبادل استاد، دانشجو، اعطای بورسیه‌های علمی، اعطای فرصت های مطالعاتی، ایجاد و تقویت کرسی زبان فارسی، برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های علمی مشترک و هم‌چنین ایجاد روابط مستقیم دانشگاهی بین دانشگاه‌های دو کشور با الجزایر همکاری نزدیک داشته باشد.

وی با اشاره به دستآوردهای کشورمان در نانوتکنولوژی، تولیدات دارویی و پزشکی، علوم دانش بنیان و ارتقاء رتبه و جایگاه علمی بین‌المللی کشور که با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به دست آمده است از وزیر الجزایری برای انجام دیدار رسمی از ایران دعوت به عمل آورد که مورد استقبال وی واقع شد.

انتهای پیام

کد N1052649

وبگردی