آفتاب

"ارتش پاکستان آماده مقابله با داعش است"

"ارتش پاکستان آماده مقابله با داعش است"

روزنامه «اوصاف» پاکستان در مقاله‌ای نوشت، نیروهای ارتش این کشور در شرایط کنونی آماده مقابله با داعش هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه پاکستانی و اردو زبان اوصاف در مقاله خود با عنوان «داعش، حمله‌ی ‌پاریس و مسئولیت‌های دولت پاکستان» نوشته است: چندی پیش راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان داعش و القاعده را خطری بزرگ خوانده بود. زمانی که کشوری مثل فرانسه که از تدابیر امنیتی بسیار قوی برخوردار است، با حمله‌ی داعش مواجه شد، پاکستان که از پیش با معضل تروریسم مواجه بوده است، چگونه می‌تواند از داعش در امان باشد؟

کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، ترکیه و کشورهای اتحادیه عرب از جمله عربستان بانیان داعش هستند. این قدرت‌ها پشت سر هم اشتباه کردند اما آیا تنها کلمه‌ی عذرخواهی می‌تواند سنگینی اوضاع را کاهش دهد؟ مسلمانان و کشورهای آسیایی همواره تاوان این اشتباهات را پرداخته‌اند. از صدقه سر این کشورهای غربی است که پاکستان با معضل تروریسم مواجه است. احتمال نفوذ داعش در ایالت بلوچستان وجود دارد. داعش به سوی لشکر جنگجوی دست دوستی دراز کرده است.

چرا هشدارهای حضور داعش افزایش یافته است؟ چرا نیروهای امنیتی در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته‌اند؟ این‌ها همه به این دلیل است که شش نماینده‌ی مهم طالبان از جمله شاهدالله شاهد اعلام کردند که به داعش پیوسته‌اند.

حادثه‌ی صفورا نمونه‌ی بارزی از حضور داعش و موفقیت در اقدامات تروریستی خود می‌باشد. زمان آن رسیده است که با این گروه‌ها با بی رحمی مقابله کرده و برای نجات از آن تلاش کنیم. هرچند از دولت اسلام‌آباد نمی‌توان امید شجاعت و دلیری داشت، اما راحیل شریف و ارتش آماده‌ی مقابله هستند.

انتهای پیام

کد N1052571

وبگردی