آفتاب

موافقت لاوروف با دیدار با همتای ترک خود

موافقت لاوروف با دیدار با همتای ترک خود

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت سرنگون کردن جنگنده روسیه بیانگر تلاش برخی گروه‌ها برای ممانعت از تحقق روند سیاسی در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از پایگاه اینترنتی روسیه الیوم، سرگئی لاوروف، در نشست خبری با همتای قبرسی خود گفت: سخت است این برداشت را نادیده بگیریم که برخی گروه‌ها قصد داشته‌اند روند حل سیاسی را که در چارچوب گروه بین المللی حمایت از سوریه آغاز شده است مورد هدف قرار دهند.

وی تاکید کرد : روسیه از روند مذاکرات وین برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند و معتقد است همه شرکت کنندگان در گروه حمایت از سوریه بدون استثنا بشکل جدی و دقیق به توافق نامه‌ها در خصوص آماده سازی لیست اسامی سازمان‌های تروریستی و مانند آن پایبند باشند.

لاوروف تصریح کرد : ترکیه خود باید بداند که بعد از ساقط کردن هواپیمای روسیه چه کاری باید انجام دهد . من معتقدم دیگران بخوبی اوضاع را درک می‌کنند و اینکه در چنین مواقعی چکار باید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: امروز در مورد این نقض قانون بین المللی(سرنگونی هواپیمای روسیه) با مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه صحبت کردم و چیز تازه ای از وی نشنیدم.از دیدار با همتای ترک خود در بلگراد خودداری نخواهم کرد و به سخنان تازه آنکارا در این خصوص گوش خواهم داد.

لاوروف افزود، چاوش اوغلو به انجام دیدار شخصی با وی درحاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا اصرار دارد و او از انجام این دیدار خودداری نخواهد کرد شاید چیزی جدید و متفاوت با اظهارات قبلی او بیان شود.

وی گفت: قبرس از تلاش‌های روسیه برای مبارزه با داعش حمایت می‌کند و امیدوار است که به تلاش‌های مشترک برای از سرگیری صلح در سوریه آسیب نزند. مسکو هرگز از تلاش در چارچوب شورای روسیه-ناتو دریغ نکرده است.تعلیق روابط بروکسل با روسیه نتایج معکوس خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N1052537

وبگردی