آفتاب

بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش از خودروی تانک‌بر «پوریا»

بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش از خودروی تانک‌بر «پوریا»

ایسنا نوشت:فرمانده نیروی زمینی ارتش از خودروی تانک بر پوریا که به دستان متخصصین توانمد نیروی زمینی ارتش تهیه و تولید شده است، بازدید کرد.

سرتیپ احمدرضا پوردستان طی سخنانی در جریان این بازدید اظهار کرد: با توجه به نیاز جابجایی یگان‌های زرهی در سریع ترین زمان نیاز به خودروی فوق سنگین برای ترابری تجهیزات زرهی بود بود که با توانمندی مهندسین خلاق در نیروی زمینی خودروی جدید با فناورهای روز را تهیه و تولید کرده‌ایم که با نام پوریا امروز به مرحله نهایی رسیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص خودروی تانک بر پوریا گفت: این خود روی فوق سنگین با جدیدترین تغییرات می‌تواند نقش ارزنده‌ای را در ترابری سنگین نیروی زمینی ارتش ایفا نماید. ساخت، تولید و بهینه سازی این خودروی سنگین در نیروی زمینی نهادینه شده است و با توجه به ظرفیت علمی و فنی در مجموعه نیروی زمینی خودروی تانک بر پوریا می‌تواند جایگزین خوبی برای دیگر خودروها باشد.

پوردستان با بیان اینکه در گذشته تانک‌برهای دیگری نیروی زمینی در اختیار داشته است گفت: در گذشته خودروهای سنگین دیگری برای جابجایی تانک های نیروی زمینی در اختیار داشته ایم که بسیار خوب عمل می کردند اما خودروی تانک بر پوریا از خودروهای فوق سنگین ما به حساب می آید که با تلاش متخصصین نیروی زمینی ارتش و بر اساس نیاز این نیرو به خودروهای فوق سنگین در ماموریت های پیش رو طراحی و تولید شده است.

وی در خصوص استفاده خودروی سنگین پوریا در یگان های نیروی زمینی ارتش گفت: این خودرو برای یگان های واکنش سریع و به خصوص برای یگان های زرهی طراحی و تولید شده است بگونه ای که بتواند بجای یک تانک دو دستگاه تانک را حمل نماید.

پوردستان در خصوص رونمایی این خودروی سنگین گفت: در صورت صلاحدید و کسب اجازه از فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، این خودرو در روز 29 فروردین ماه سال 95 در روز برگزاری رژه با صلابت ارتش از این خودروی سنگین رونمایی خواهد شد.

2929

کد N1052492

وبگردی