آفتاب

ایندیپندنت: ارتش سوریه قدرتمندترین نیروی نظامی در این کشور است

ایندیپندنت: ارتش سوریه قدرتمندترین نیروی نظامی در این کشور است

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله‌ای نوشت، ارتش سوریه قدرتمندترین نیروی نظامی در این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،این روزنامه در مقاله‌ای تحت عنوان "انگلیس در آستانه ورود به جنگی طولانی در سوریه " نوشت: حملات هوایی انگلیس هرگز به اندازه‌ای نخواهد بود که تفاوت بزرگی را در جنگ علیه تروریست‌های داعش صورت دهد.

این روزنامه افزود: بیشترین اهمیت مشارکت در بمباران سوریه این است که این مساله آغازی برای ورود انگلیس به میدان جنگ با داعش به شمار می رود و آن جنگی است که احتمالا به طول خواهد انجامید.

ایندیپندنت تاکید کرد : سیاست دولت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس همان سیاستی است که انگلیس بواسطه آن وارد دو جنگ کوچک شد اما این دو جنگ در عراق و سوریه از سال 2003 ناموفق بوده است. انگلیس بدون یک شریک سوری مشخص وارد جنگ می‌شود و اتفاقی مانند قبل روی خواهد داد زیرا در شرایطی قرار خواهد گرفت که تعداد زیادی از طرف‌های درگیر وجود دارد که هریک دارای منافعی مخالف و کاملا متفاوت با طرف دیگری است.

روزنامه ایندیپندنت تاکید کرد: انگلیس در آغاز درگیری پیش بینی کرد که نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در آستانه فروپاشی است اما هم اکنون ارتش سوریه قدرتمند ترین نیروی نظامی در سوریه است و از حمایت نیروی هوایی روسیه برخوردار است.

این روزنامه افزود: اما ارتش سوریه قادر به پیروزی در جنگ سوریه نیست .دولت اسد نیز به زودی فرو نمی‌پاشد و این ماهیت درگیری است که

انگیس در آن مشارکت می‌کند اما از مخاطری که با آن روبه رو است درک اندکی دارد.

انتهای پیام

کد N1052468

وبگردی