آفتاب

شیخ الازهر: نمی‌توانم داعش را کافر بخوانم!

شیخ الازهر: نمی‌توانم داعش را کافر بخوانم!

شیخ الازهر بار دیگر در اظهاراتی مضحک عنوان داشت که نمی تواند تروریست‌های داعش را تکفیر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد الطیب، شیخ الازهر در جریان سخنرانی باحضور دانشجویان دانشگاه قاهره اظهار داشت: برای اینکه شخصی را کافر بخوانیم لازم است از ایمان خود خارج شده و ایمان به فرشتگان و کتب الهی از جمله تورات، انجیل و قرآن را منکر شود.

وی گفت: شما از من راجع به تروریسم،‌داعش و مانند آن سوال می‌کنید اما گمان نمی‌کنم شما راجع به حقیقت این گروه‌های تروریستی ناآگاه باشید و اینکه چطور بازیچه دست افراد سازنده آن شده‌اند و به دلیل عدم شناخت صحیح از امور دینی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم مدعی شد: نمی‌توان به کسی حکم کافر بودن را داد تا زمانی که به خدا و آخرت ایمان دارد حتی در صورتی که تمام زشتی‌ها را مرتکب شود.

شیخ الازهر در سخنان نامتعارف خود عنوان داشت: من نمی‌توانم داعش را کافر بخوانم اما حکم من بر آن‌ها این است که آن‌ها از مفسدان فی الارض به شمار می‌روند.داعش می‌گوید مرتکب گناه کافر است پس خونش حرام است. پس اگر من آن‌ها را کافر بدانم به آنچه که علیه آنها سرزنش میکنم دچار شده ام.

وی افزود: قطع متعمدانه میان نسل گذشته و حاضر موجب به وجود آمدن نسل‌های نوظهوری شده است که به تغییرات زمان و مکان برمی‌گردد.

وی از جوانان خواست تا حدفاصل میان عقل منور به نور وحی الهی و متون صحیح آن و عقل سرکشی که هر چیزی را در مسیرش ویران می‌کند بشناسند.

انتهای پیام

کد N1052443

وبگردی