آفتاب

استولتنبرگ: خواهان برگزاری نشست شورای ناتو – روسیه هستیم

استولتنبرگ: خواهان برگزاری نشست شورای ناتو – روسیه هستیم

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این ائتلاف نظامی تصمیم گرفته است نشست شورای ناتو – روسیه با هدف حفظ ارتباطات سیاسی میان دو طرف برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: ما توافق کردیم که تماس سیاسی ناتو با روسیه حفظ شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اعضای ناتو به دنبال بهبود روابط میان این ائتلاف نظامی و روسیه هستند.

استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی خود در بروکسل تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم به دنبال استفاده بهتر از شورای ناتو – روسیه برای همکاری با مسکو باشیم.

در همین حال، استولتنبرگ با اشاره به موافقت ناتو با عضویت مونته‌نگرو در این ائتلاف نظامی گفت: عضویت کامل مونته‌نگرو در ناتو پس از آن محقق خواهد شد که تمامی 28 کشور عضو این ائتلاف تصمیم اتخاذ شده در این رابطه را در پارلمان‌های خود به تصویب برسانند.

وی ادامه داد: زمان دقیق پیوستن مونته‌نگرو به ناتو مشخص نیست و پس از تصویب در پارلمان‌های کشورهای عضو محقق خواهد شد.

دبیر کل ناتو اظهار کرد: اکنون کاری که انجام می‌دهیم، مذاکره با دولت‌مونته نگرو و گفت‌وگو درباره جزئیات عملی عضویت این کشور در ناتو است. امیدوارم فرآیند عضویت مونته‌نگرو تا اوایل سال میلادی جاری به پایان برسد. با این حال دبیرکل ناتو گفت که تعیین تاریخ دقیق در این رابطه ممکن نیست.

انتهای پیام

کد N1052423

وبگردی