آفتاب

عاملان حمله به مدرسه نظامی پیشاور اعدام شدند

عاملان حمله به مدرسه نظامی پیشاور اعدام شدند

عاملان حمله به مدرسه نظامی پیشاور پس از موافقت فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، «راحیل شریف» در ۳۰ نوامبر حکم اعدام عاملان حمله به مدرسه نظامی پیشاور را امضا کرد. این چهار نفر که از اعضای گروه طالبان بودند متهم بودند که در ۱۶ دسامبر سال ۲۰۱۴ با حمله به مدرسه نظامی بیش از ۱۵۰ دانش آموز را به خاک و خون کشیده اند.

چهار نفراز عاملان این حمله تروریستی در دادگاه نظامی محکوم به اعدام شدند. عاملان حمله از «نواز شریف» نخست وزیر و «ممنون حسین» رئیس جمهور پاکستان تقاضای عفو و تخفیف در مجازاتشان را کردند اما درخواست آنها رد شد. فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان در ۳۰ نوامبر با اعدام آنها موافقت کرد و عاملان حمله تروریستی در ۳ دسامبر در زندان «کوهات» ایالت خیبر پختوانخواه به دار آویخته شدند.

لازم به ذکر است حکم اعدام از ۶ سال قبل در پاکستان به حالت تعلیق در آمده بود و بعد از حمله به مدرسه نظامی در پیشاور پاکستان دوباره این قانون به اجرا در آمد و در مدت ۱۱ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ نفر به اعدام محکوم شده و به دار آویخته شدند. دادگاه عالی در سال جاری به دادگاههای نظامی پاکستان اجازه فعالیت داد تا بتوانند عاملان تروریستی را در اسرع وقت مجازات کنند.

کد N1052352

وبگردی