آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه:

از نیروی انتظامی حمایت شود

از نیروی انتظامی حمایت شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر می‌خواهیم ارزش‌ها بماند، باید از نیروی انتظامی که مدافع ارزش‌هاست، حمایت شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر می‌خواهیم ارزش‌ها بماند، باید از نیروی انتظامی که مدافع ارزش‌هاست، حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، به جایگاه نیروی انتظامی در نظام اسلامی اشاره و اظهار کرد: این جایگاه برگرفته از نگاه عمیق مردم است و انتظار امنیت و آرامش را از پلیس دارند.

وی سپس با اشاره به مقوله امنیت در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، گفت: بخش اعظم ایجاد امنیت برعهده پلیس است، هر چه کارکرد آن موفق باشد جامعه خوشبخت‌تر و بالنده‌تر است و روز به روز پیشرفت می‌کند.

امام جمعه موقت قم با اشاره به این‌که «دشمنان سیلی خورده نظام اسلامی هستند» افزود: طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی شکست‌های سنگینی متحمل شده‌اند و بخش اعظم تحمیل این شکست‌ها با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری مردم با نیروهای نظامی و انتظامی بوده است.

حسینی بوشهری افزود: دشمنان به دنبال نفوذ در کشور هستند و هدفی که در هشت سال جنگ تحمیلی، کودتاها و فتنه 88 و حرکت نرم نتوانستند به آن برسند تحت عنوان نفوذ می‌خواهند به دست بیاورند.

وی، به رشادت‌های نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با موادمخدر اشاره و تصریح کرد: اقدام نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در دنیا بی سابقه است، با توجه به تعداد شهیدانی که تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند، هنوز می‌بینیم گذرگاه‌ها و گلوگاه‌ها در کشور با دست پرقدرت این نیرو محافظت می‌شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ویژگی‌ها و خلاقیت‌های روز افزون پلیس، از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مصونیت سازی و سالم سازی در درون نیروی انتظامی قدردانی کرد.

وی با اشاره به تامین امنیت جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی(ع) گفت: زائرانی که پیاده به سمت کربلا راهی می‌شوند تشنگی، گرسنگی و خستگی در وجود خود احساس نمی‌کنند و نیروی انتظامی نیز با دیدن این صحنه‌ها عاشقانه به زائران خدمت می‌کند و این فرصت خدمت برای پلیس ایران است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسئولیت پلیس قم سنگین‌تر از سایر استان‌هاست و معتقدم دشمن در شهرهایی که مراکز دینی وجود دارد بیشتر سرمایه گذاری می‌کند.

وی خطاب به فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: همفکری شما با علمای دین و سازوکار خوبی که از شما دیده‌ام نتیجه می‌دهد و در بلندمدت و میان مدت پایه ریزی یک حرکت فرهنگی است.

وی سپس به انعقاد تفاهم نامه‌های فی مابین پلیس استان قم و حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه‌ها می‌تواند به عنوان پایلوت و الگو مورد استفاده تمامی استان‌ها قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که «اگر می‌خواهیم ارزش‌ها بماند باید از نیروی انتظامی که مدافع ارزش‌هاست، حمایت شود» تاکید کرد: این یک وظیفه دینی است که مردم باید از پلیس که حافظ جان، مال و عرضشان است، حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N1052273

وبگردی