آفتاب

علت اقتدار ایران از دیدگاه آیت‌الله نوری همدانی

علت اقتدار ایران از دیدگاه آیت‌الله نوری همدانی

ایرنا نوشت: آیت الله حسین نوری همدانی گفت: امام راحل وحدتی در ایران اسلامی به وجود آوردند که موجب اقتدار امروز کشور در عرصه های مختلف شده است و مستضعفان جهان را امیدوار کرده است.

این مرجع عالیقدر تقلید شامگاه سه شنبه در آیین عزاداری اربعین حسینی در حسینیه سنندج، افزود: انقلابی که امام(ره) در ایران پایه گذاری کردند، موجب ایجاد اتحاد و برادری در بین شیعه و سنی، دولت و ملت و اقشار مختلف شد.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) یک هفته بعد از پیروزی انقلاب، نامه ای به مردم کردستان نوشتند و در آن از رشادت ها، ایثار و از خودگذشتگی مردم این استان تقدیر کردند.
وی علاوه بر وحدت، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را ولایت فقیه و یک نظام اسلامی قدرتمند و بی نظیر دانست که برای مسلمانان جهان الگو شده است.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به مردم خودباوری داد، افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم آنچنان سرکوب شده بودند که فکر نمی کردند بتوانند در عرصه های علمی مختلف با دنیا رقابت کنند اما امروز به فکر تولید انرژی هسته ای می افتند و آن را عملی می کنند.
وی اظهار کرد: احیای فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که این فرهنگ ارزشی را امام(ره) در عموم مردم ایران زنده و نهادینه کردند.
وی ادامه داد: نماز جمعه نیز به عنوان یک مجمع بزرگ دینی و سیاسی هر هفته به برکت انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار و مباحث مختلف، دینی، سیاسی و فرهنگی توسط امامان جمعه بیان می شود.
وی احیای مقام و جایگاه واقعی بانوان و بسیج را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: بسیج درخت تنومند و شجره طیبه ای است که برکات زیادی برای کشور و ملت ما داشته است.
آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عاشورا مدرسه ای انسان ساز است، اظهار کرد: بسیاری از جوانان ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با الهام از این مکتب الهی در راستای دفاع از انقلاب و ارزش های آن به جبهه های حق علیه باطل رفتند و به شهادت رسیدند.
این مرجع عالیقدر، صهیونیسم را پایگاه استعماری در منطقه دانست و گفت: تا این غده سرطانی از بین نرود منطقه آرامش پیدا نمی کند.

2929

کد N1052122

وبگردی