آفتاب
در دیدار با وزیر خارجه لبنان

ولایتی: طرح متناقض با منافع ملت و دولت سوریه را نمی‌پدیریم

ولایتی: طرح متناقض با منافع ملت و دولت سوریه را نمی‌پدیریم

مشاور مقام معطم رهبری در ادامه سفر به لبنان روز سه شنبه با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در ابتدای این دیدار جبران باسیل ضمن خوش‌آمدگویی گفت: برای لبنان همراهی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و امیدوارم این سفر بتواند در گسترش روابط فیمابین تاثیرات جدی به دنبال داشته باشد.

وی در ارتباط با مسایل منطقه‌ای و از جمله سوریه گفت: نمی‌توان پدیرفت که از بیرون و با فشار تروریست‌ها برای ملت منطقه از جمله سوریه تصمیم گیری کرد و باید در مقابل این جریانات ایستادگی و پایداری کرد که خوشبختانه در ماه های اخیر شرایط میدانی را تعییر داده است و باید این مسیر ادامه و با جدیت دنبال گردد.

ولایتی هم با اشاره به تاریخ عمیق، ریشه‌دار و راهبردی دو کشور گفت: بی تردید روابط ایران و لبنان می‌تواند تاثیرات جدی را در منطقه به دنبال داشته باشد و امیدوارم برخی مشکلات موجود از جمله انتخاب ریاست جمهوری که مورد قبول همه گروه‌ها و منطبق با منافع ملت شریف لبنان باشد به انجام رسد. لبنان کشوری مقتدر و عزتمند در میان کشورهای عربی است که با مقاومت در برابردشمنان پیروزی های بزرگی به دست آورده است.

وی تصریح کرد: مقاومت و استقامت تا نابودی کامل توطئه گران ادامه خواهد یافت و ایران در کنار مردم لبنان و سوریه حصور خواهد داشت و یقینا طرحی که با منافع ملت و دولت سوریه در تناقض باشد را نمی‌پدیرد و هوشیاری ملت ها و دولت های منطقه نقشه آنان را از بین خواهد برد.

در این دیدار که فتحعلی سفیر ایران در لبنان و امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه نیز حضور داشتند گسترش روابط دو جانبه و مسایل بین المللی و منطقه ای و تحولات اخیر در پیروزی‌های محور مقاومت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N1051586

وبگردی