آفتاب

«با من بخوان» به سیستان و بلوچستان رسید

«با من بخوان» به سیستان و بلوچستان رسید

مجریان طرح با من بخوان از شنبه 14آذرماه به زاهدان سفر می کنند تا طرح با من بخوان را در سیستان و بلوچستان کلید بزنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طرح با من بخوان از دو سال قبل با حمایت جامعه یاوری فرهنگی در خراسان جنوبی آغاز به کار کرده بود و سیستان و بلوچستان دومین استانی است که تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

در فاز اول این طرح، کتاب‌های با من بخوان در 11 کلاس درس زاهدان توزیع می‌شوند و دانش‌آموزان هر کلاس دو کیسه 12جلدی کتاب‌ کودک دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، کارگاهی 2 روزه برای 60مربی پیش دبستانی برگزار و مهارت‌های آموزش با من بخوان به آنها انتقال داده می‌شود. در فاز بعدی این طرح، 1950 دانش‌آموز زاهدانی تحت پوشش با من بخوان قرار می‌گیرند.

همچنین قرار است 400 نفر از معلمان این استان در کارگاهی 3روزه که در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود، آموزش «آوا ورزی» و «الفبا ورزی» ببینند. نتیجه اجرای این طرح، کاهش ریزش تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی خواهد بود.

در سال گذشته بیش از 8 درصد دانش‌آموزان دو زبانه استان سیستان و بلوچستان به دلیل ضعف مهارت‌های کلامی و آوایی در کلاس اول ابتدایی مردود شدند.

گفتنی است؛ «با من بخوان» برنامه ای با شش محور اصلی، برای ترویج کتابخوانی با کودکان است. این برنامه بر اساس رساندن کتابهای مناسب و با کیفیت به دست کودکان و نوجوانان وآموزش از راه دور به داوطلبان کتابخوانی با کودکان پایه ریزی شده است. هدف آن است که کتابهای مناسب در هر کجا، مدرسه یا خانه با کودکان خوانده شود. بزرگسال، کودک و کتاب سه جزء این برنامه هستند.

۴۷۴۷

کد N1051568

وبگردی