آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کربلا:

خدمات رسانی به ۷ ناحیه کربلا با فعالیت ۱۸۰۰ نفر در سه نوبت

خدمات رسانی به ۷ ناحیه کربلا با فعالیت ۱۸۰۰ نفر در سه نوبت

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران، از تقسیم شهر مقدس کربلا به ۷ بخش و ارایه خدمات شهری توسط ۱۸۰۰ نفر در سه نوبت شبانه روزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کربلای معلی، مجتبی عبداللهی رییس ستاد اربعین شهرداری تهران امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اعزام اولین گروه از تیمهای ستاد اربعین از حدود ۲۲ روز قبل، اظهار داشت: با اعزام سه گروه از کارکنان داوطلب شهرداری تهران به کربلا، هم اکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر از کارکنان در رده های مختلف، در ستاد مشغول خدمات رسانی به زایران هستند.

وی ادامه داد: تاکنون کل شهر کربلا به ۷ بخش تقسیم شده که این بخش ها با همکاری شهرداری کربلا به ارایه خدمات نظافت و زیباسازی می پردازند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران،  تیم های خدماتی شهرداری پایتخت روزانه در سه نوبت با اعزام به سطح شهر مقدس کربلا، اقدام به عملیات نظافت و رفت و روب می کنند؛ این سه نوبت شامل "۷ الی ۱۴، ۱۴الی ۲۱ و ۲۱ الی ۳ بامداد" است که هر نوبت عملیات خدمات شهری، با برپایی مراسم سینه زنی و عزاداری سالار شهیدان همراه است.

عبداللهی همچنین از برپایی حلقه های معرفت برای کارکنان مستقر در کمپ شهرداری تهران، با حضور ۲۲ روحانی خبر داد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت ستاد اربعین ۹۴ شهرداری تهران در کربلا، ۵۰ تن کیسه زباله و یکهزار مخزن بزرگ جمع آوری زباله در سطح شهر مستقر شده است.

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران افزود: با استقرار آشپزخانه شهرداری، روزانه ۲ هزار غذا در سه وعده طبخ میشود که امکان خدمات رسانی به سایر زایران و نیز نیروهای امنیتی اطراف کمپ را نیز فراهم کرده است.

عبداللهی همچنین به تلاش این ستاد برای فرهنگ سازی در میان موکب های عزاداری مستقر در کربلا برای حفظ نظافت شهر اشاره کرد و گفت: به گواهی شهرداری کربلا، وضعیت ظاهری شهر در ایام اربعین، در دو سال اخیر با سالهای پیش از آن قابل مقایسه نیست.

به گفته وی، تاکنون چند تفاهمنامه میان شهرداری تهران و کربلا برای اجرای برنامه های زیباسازی و خدمات شهری اجرا شده است.

اولین گروه از نیروهای ستاد اربعین شهرداری تهران، صبح یکشنبه هفته آینده به تهران باز می گردند و بازگشت سایر گروهها نیز، تا ۳ روز پس از آن ادامه خواهد داشت.

 

کد N1051531

وبگردی