آفتاب

مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا مشاور اوباما در جنگ با داعش می‌شود

مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا مشاور اوباما در جنگ با داعش می‌شود

عضو تیم مذاکره‌کننده آمریکا در توافق هسته‌ای ایران به عنوان مشاور باراک اوباما در جنگ با داعش منصوب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری اینترنشنال بیزینس تایمز، در بحبوحه افزایش تقاضاها از باراک اوباما رئیس جمهور ایالت متحده برای افزایش عملیات نظامی علیه داعش کابینه اوباما روز دوشنبه اعلام کرد، رابرت مالی، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا را به سمت مشاور رئیس جمهور در جنگ با داعش منصوب خواهد کرد.

این پایگاه خبری گزاش داد: احتمالا رابرت مالی در پست جدیدش، برای میانجیگیری در توافق هسته‌ای ایران که با مخالفت جمهوری خواهان آمریکا و اسراییل رو به رو شده بود و نیز برای اظهارات گذشته‌اش درباره‌ی مساله فلسطین و اسراییل با انتقادهایی رو به رو خواهد شد.

رابرت مالی در ماه آوریل به سمت مدیر ارشد کاخ سفید در امور ایران، عراق سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس منصوب شد. در آن زمان، سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: مالی در حال حاضر یکی از قابل اطمینان‌ترین مشاوران من است و یکی از کارشناسان نخبه کشور در خاورمیانه به شمار می‌رود.

رابرت مالی در اکتبر 1998 از سوی بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای کمک به سرپرستی گفت‌وگوهای اسراییل و اعراب منصوب شد.

قبل از بازگشت به کاخ سفید و همکاری با کابینه باراک اوباما، رابرت مالی برنامه خاورمیانه در گروه بین‌المللی بحران در نیویورک بین سالهای 2001 تا2014 را مدیریت کرد.

انتهای پیام

کد N1051386

وبگردی