آفتاب

میشل عون: مردم خاورمیانه طرح‌های آمریکا و همپیمانانش را جدی نمی‌گیرند

میشل عون: مردم خاورمیانه طرح‌های آمریکا و همپیمانانش را جدی نمی‌گیرند

رئیس جریان آزاد ملی لبنان با تاکید بر اینکه نباید با تروریسم با میعارهای دوگانه مبارزه کرد، گفت: این ملت سوریه هستند که درباره آینده و رهبران کشورشان تصمیم می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میشل عون، رهبر جریان آزاد ملی لبنان و رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در مصاحبه با شبکه روسیه الیوم گفت: ما از کشورهایی که با تروریسم مبارزه می‌کنند به ویژه روسیه حمایت کرده و نسبت به اقدامات این کشور و مردمش به خاطر فداکاری‌ها و جان نثاری‌هایشان در منطقه احساس خوبی داریم.

وی گفت: روسیه دخالتی در امور لبنان نمی‌کند بلکه تلاش دارد به لبنان کمک کند و فشاری بر هیچ جریان یا حزبی در لبنان برای اتخاذ موضع مشخص وجود ندارد.

عون در ادامه به اقدام نظام ترکیه در "اعزام تروریست‌های تکفیری به سوریه و تغذیه جنگ در این کشور و مخالفت آنکارا با حل سیاسی درگیری‌ها در سوریه" اشاره کردو گفت: حملات هوایی ائتلاف ضد داعش هیچ دستاورد چشمگیری نداشته و بدون عملیات زمینی پایان دادن به تروریسم ممکن نیست.

این مسئول لبنانی در ادامه اعلام کرد: مردم منطقه خاورمیانه طرح‌های پیشنهادی آمریکا و همپیمانانش را جدی نمی‌گیرند.

میشل عون در خصوص اوضاع داخلی لبنان نیز گفت: مذاکره میان لبنانی‌ها به برقراری ثبات و امنیت کمک می‌کند و موضع من درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز قبل از برگزاری این انتخابات اعلام خواهد شد.

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان در خصوص مبارزه با تروریسم و پایان دادن به داعش در سوریه و عراق نیز گفت که نباید با این مساله با معیارهای دوگانه برخورد کرد. وی تاکید کرد: ملت سوریه تنها کسانی هستند که حق دارند برای آینده کشور و رهبرانشان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام

کد N1051365

وبگردی