آفتاب
امام جمعه صومعه‌سرا:

هر قدم زائر کربلا، ابراز حب و ارادات به امام حسین(ع) است

هر قدم زائر کربلا، ابراز حب و ارادات به امام حسین(ع) است

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: هر قدمی که برای زیارت امام حسین(ع) برداشته می‌شود، ابراز حب و دوستی به راه و سیره امام یعنی راه آزادگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، با تسلیت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: جابر بن عبدالله انصاری از اصحاب رسول خدا(ص) در مدینه، اولین زائر مرقد حضرت امام حسین(ع) بوده است.

وی بر اشرافیت کامل جابر بن عبدالله انصاری بر اوضاع و اتفاقات رخ داده در دوران قبل و پس از پیامبر(ص) و امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: جابر بن عبدالله انصاری در اوج خفقان پس از شهادت امام حسین(ع) اولین کسی بود که جرأت کرد از مدینه به قصد زیارت امام و یاران بزرگوارشان حرکت کند و در 20 صفر، چهل روز پس از شهادت امام حسین(ع) وارد کربلا شود.

صدیقی با بیان اینکه مسلمانان هر ساله برای ابراز محبت، عشق و دوستی خود به امام حسین(ع) و عمل ایشان به زیارت کربلا می‌روند، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی از سنت‌های گذشته است و علی‌رغم اینکه در طول سال‌های متمادی، ظلم‌های فراوانی برای عدم حضور مسلمانان در کربلا شده، امروز نیز شاهدیم که پیاده‌روی در اربعین حسینی بین همه ملت‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هر قدمی که برای زیارت امام حسین(ع) برداشته می‌شود، ابراز حب و دوستی به راه و سیره امام یعنی راه آزادگی است، تصریح کرد: این حب و علاقه به امام حسین(ع) سبب شده هر ساله در اربعین حسینی جمعیت میلیونی در کربلا حضور یابند.

امام جمعه صومعه سرا در پایان با بیان اینکه اجتماع بزرگ مسلمانان در تمام جهان توسط رسانه‌ها مخابره می‌شود، گفت: این اجتماع سبب شناخت جهانیان نسبت به امام حسین(ع) و دین اسلام می‌شود.

انتهای پیام

کد N1051318

وبگردی