آفتاب

استمرار ارائه خدمات بهداشتی به زائران پاکستانی هنگام بازگشت از مراسم اربعین

استمرار ارائه خدمات بهداشتی به زائران پاکستانی هنگام بازگشت از مراسم اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از زائرسرای امام رضا (ع) از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران پاکستانی قرار گرفت و گفت: ارائه خدمات بهداشتی در هنگام برگشت این زائران نیز استمرار خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر محمودرضا میری با اشاره به اینکه سلامت انسان‌ها مرز نمی‌شناسد، افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران کربلا با هر قومیت و ملیت علاوه بر اجر معنوی فرد، انسانیت و نوع دوستی را به تصویر می‌کشد.

وی گفت: پیشگیری‌های بهداشتی اولیه و بحث مداخله‌ای سلامت مهم‌ترین بخش در ارائه خدمات است که باعث پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود و این خدمات از لحظه ورود زائران ارائه شده است.

میری افزود: کمبودهایی احساس می‌شود که با همکاری بین بخشی و همدلی ادارات مربوطه برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در بدو ورود زائران از مرز میرجاوه همه افراد زیر 15 سال در مقابل بیماری سرخک، سرخجه و فلج اطفال واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: این خدمات تا پایان ورود زائران به کشور به صورت رایگان انجام می‌شود و پس از آن در برگشت از کربلا ارائه این خدمات استمرار خواهد داشت.

میری بیان کرد: مجموعه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، شامل پزشکان متخصصص و عمومی، دندانپزشک و مجموعه کادر بهداشتی هستند که به همراه یک دستگاه آمبولانس تا پایان مراسم اربعین در محل مستقر خواهند بود.

انتهای پیام

کد N1051099

وبگردی