آفتاب
تخت روانچی:

ایران و مکزیک نقطه نظرات مشترکی درباره خطرات ناشی از تروریسم دارند

ایران و مکزیک نقطه نظرات مشترکی درباره خطرات ناشی از تروریسم دارند

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه که به دعوت معاون وزیر امورخارجه مکزیک در راس یک هیات اقتصادی به این کشور سفر کرده، روز دو شنبه به وقت محلی با همتای مکزیکی خود ملاقات و در مورد موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت وگو و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این ملاقات کارلوس ایکاسا ضمن خوش آمدگویی به همتای ایرانی خود و هیات همراه وی، اظهار کرد: ما برای ایران احترام زیادی قائلیم. ایران دارای تمدن باستانی و فرهنگ غنی، جایگاه مهمی در منطقه خاورمیانه است.

معاون وزیر امورخارجه مکزیک ادامه داد: دولت مکزیک در چارچوب برنامه متنوع سازی شرکای اقتصادی و تجاری خود علاقمند است روابط خود را با ایران گسترش دهد.

وی افزود: ما از توافق ایران با کشورهای 1+5 استقبال می کنیم و امیدواریم این توافق به نتایج مطلوب خود برسد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار مجید تخت روانچی نیز در پاسخ به اظهارات معاون وزیر خارجه مکزیک، ضمن تشکر از استقبال گرم مقامات مکزیکی اظهار کرد: منطقه آمریکای لاتین از جایگاه خاصی در روابط خارجی ایران برخوردار است و ما اهمیت زیادی برای روابط با مکزیک قائل هستیم.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه تاکید کرد: مکزیک دارای ظرفیت های بزرگ اقتصادی است و ما از گسترش همکاری های اقتصادی با مکزیک استقبال می کنیم. شرکت های ایرانی و مکزیکی می توانند هم در زمینه سرمایه گذاری و هم در زمینه انتقال تکنولوژی و صدور خدمات فنی و مهندسی با هم همکاری کنند.

وی تصریح کرد: ایران و مکزیک دارای نقطه نظرات مشترکی پیرامون مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله خطرات ناشی از تروریسم و افراط گرایی و همچنین خلع سلاح جهانی هستند و در مجامع بین المللی همکاری خوبی با یکدیگر دارند.

انتهای پیام

کد N1050956

وبگردی