آفتاب

حضور چشمگیر ایران در نمایشگاه و بازارچه بین المللی خیریه اسلوونی

حضور چشمگیر ایران در نمایشگاه و بازارچه بین المللی خیریه اسلوونی

بیست و دومین نمایشگاه و بازارچه بین المللی سیلا بازار اسلوونی، روز شنبه 7 آذر با حضور برخی سفارتخانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک مقیم، انجمن های خارجی و مؤسسات فرهنگی اجتماعی اسلوونی از 34 کشور خارجی، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی لوبلیانا پایتخت اسلوونی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سفارت ایران در اسلوونی اعلام کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران با هدف انجام امور خیریه و همچنین شناساندن فرهنگ، تاریخ، تمدن و سنن کشورمان در این نمایشگاه شرکت کرده و در غرفه خود بخشی از ویژگی‌های فرهنگی و تمدن کهن اسلامی و ایرانی را به نمایش گذاشت.

این، اولین حضور کشورمان در نمایشگاه و بازارچه مزبور بود. جمهوری اسلامی ایران در غرفه خود بخشی از صنایع دستی از جمله: فرش، گلیم، خاتم و میناکاری، ظروف مسی، نقره، سفال و سنگی به همراه پارچه های ترمه و قلمکار و محصولات خوراکی و غذایی سنتی ایران زمین را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد که با استقبال و توجه ویژه شهروندان اسلوونیایی و اتباع خارجی مقیم، همراه شد.

با توجه به هماهنگی و سازمان دهی نمایشگاه و بازارچه فوق توسط انجمن بین المللی زنان اسلوونی (SILA)، بانوان کشورمان در غرفه جمهوری اسلامی ایران حضور بهم رسانده و به معرفی صنایع دستی، محصولات غذایی و به‌طور کلی تاریخ و فرهنگ کشورمان پرداختند.

خبرنگاران و نمایندگان رسانه های نوشتاری و دیداری اسلوونی با حضور در غرفه ایران، اقدام به تهیه خبر، گزارش، فیلم و عکس از اولین حضور ایران در این نمایشگاه و بازارچه نموده و با بانوان ایرانی حاضر در غرفه مزبور به مصاحبه پرداختند که انعکاس بسیار گسترده ای نیز در رسانه های این کشور داشت.

بروت پاخور رئیس جمهوری اسلوونی، زوران یانکوویچ شهردار لوبلیانا و خانم ولاستا ناسدورفر دیده‌بان حقوق‌بشر اسلوونی با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران، از برخی صنایع دستی ایران دیدن کردند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه و بازارچه مزبور از ساعت 10 الی 16 روز شنبه 7 آذر 1394 به روی علاقمندان و بازدیدکنندگان گشایش یافت. بخشی از درآمد حاصله از فروش غرفه‌های شرکت کننده، صرف امور خیریه شد.

انتهای پیام

کد N1050669

وبگردی