آفتاب

14 مقام چینی در ارتباط با انفجار سال 2013 به زندان رفتند

14 مقام چینی در ارتباط با انفجار سال 2013 به زندان رفتند

خبرگزاری دولتی شینهوای چین گزارش داد، مقام‌های این کشور 14 مقام سابق شرکت انرژی دولتی "سینوپک"‌ و دولتهای محلی را به دلیل نقششان در انفجار عظیم خط لوله انتقال نفت در سال 2013 تا پنج سال زندان مجازات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این انفجار که در سال 2013 در استان شاندونگ در شرق چین رخ داد 63 تن کشته و 156 تن نیز زخمی شدند و به میزان 751.7 میلیون یوان(117.53 میلیون دلار) خسارت بر جای گذاشت.

شینهوا گزارش داد، مقام‌های سینوپک به اتهام زیرپا گذاشتن قوانین ایمنی و همچنان مقامهای دولت محلی نیز به دلیل کوتاهی در اجرای کامل وظایفشان در قبال انفجار رخ داده مجازات شدند.

این انفجار یکی از بزرگترین انفجارها علیه توسعه زیرساختهای چین بود که پرسشهایی را در خصوص استانداردهای ایمنی در این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان مطرح کرد. در ماه اوت سال جاری نیز انفجارهای رخ داده در انبارهایی در بندر تیانجین چین موجب کشته شدن بیش از 160 تن شد.

انفجار سال 2013 علیه خط لوله نفت دونگایینگ-هوانگدائو II متعلق به شرکت سینوپک رخ داد. دولت چین در آن زمان گفت که این انفجار ناشی از زنگ زدگی و فعالیتهای غیرقانونی در محل شبکه زیرزمینی لوله ها رخ داده است.

انتهای پیام

کد N1050354

وبگردی