آفتاب

خونتای تایلند رهبران اپوزیسیون را بازداشت کرد

خونتای تایلند رهبران اپوزیسیون را بازداشت کرد

ارتش تایلند امروز (دوشنبه) در حالی دو تن از رهبران اپوزیسیون را بازداشت کرد که قصد داشتند از یک پارک عمومی که به پادشاه کشورشان اهدا شده، دیدن کنند؛ پارکی که در مرکز رسوایی فساد که شامل دولت خونتا نیز می‌شود قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتهامات مربوط به بودجه پارک "راچابهاکتی" که در زمین‌های ارتش در شهر ساحلی هواهین ساخته شده، این خطر را به همراه دارد که به تحقیقات خونتا برای مبارزه با فساد خدشه وارد کند.

ناتاووت سایکوآ و جاتوپورن پرامپان، رهبران "جبهه متحد برای دموکراسی علیه دیکتاتوری" معروف به "پیراهن قرمزها" پیش از آنکه به طرف پارک "راچابهاکتی" حرکت کنند، توسط مقامات ارتش بازداشت شدند.

یکی از سخنگویان حزب "جبهه متحد برای دموکراسی علیه دیکتاتوری" گفت: این دو مرد پس از مصاحبه با رسانه‌ها بازداشت شدند. آنها می‌خواستند ببینند که این پارک چطور فعالیت می‌کند و از این مکان که ادعا شده ارتش از بودجه‌اش سوء استفاده کرده دیدن کنند و البته قصد داشتند به پادشاهان گذشته نیز ادای احترام کنند این نقض حقوق ما برای ادای احترام است.

اتهامات رشوه که توسط برخی رسانه‌ها و گروه‌های اپوزیسیون تایلند مطرح شده این کشور را که به شدت نگران وضعیت سلامت پادشاه بوهیمیبول آدلیادج 87 ساله است، شوکه کرده است.

ناتاووت سایکوآ و جاتوپورن پرامپان به یکی از پایگاه‌های ارتش در کانچانابوری واقع در 111 کیلومتری بانکوک برده شدند.

ناتاووت در صفحه فیس بوک خود نوشت: چهار خودروی نظامی و افسران لباس شخصی ارتش روز یکشنبه به خانه‌ام آمدند. بگذارید حقیقت را بگویم در این کشور دنبال حقیقت رفتن خطرناک است.

این در حالی است که خونتای حکم تایلند گفت: اجازه نمی‌دهیم اپوزیسیون در خصوص این پارک که در آن مجسمه‌های بزرگی از پادشاهان سابق تایلند قرار دارد بازی سیاسی درآورد.

ژنرال پرایوت وونگ سوآن، وزیر دفاع تایلند امروز به خبرنگاران گفت: اگر آن‌ها امید دارند که به این پارک رفته و در آنجا یک مساله سیاسی به راه اندازند، باید بگویم ارتش وارد چنین بازی نمی‌شود و اجازه آن را نیز نمی‌دهد. در واقع آن‌ها نباید به آنجا بروند.

انتهای پیام

کد N1050321

وبگردی