آفتاب
رئیس اتاق بازرگانی البرز:

ایجاد بانک اطلاعات برای شناسایی واحدهای فعال و غیر فعال ضروری است

ایجاد بانک اطلاعات برای شناسایی واحدهای فعال و غیر فعال ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: با توجه به حضور مستمر هیات‌های تجاری و صنعتی کشورهای مختلف در کشورمان برای مشارکت و سرمایه گذاری، ایجاد یک بانک اطلاعات با هدف شناسایی واحدهای فعال و نیمه فعال ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، رحیم بنا مولایی امروز(9آذر)، در نشست هم اندیشی مشترک با مدیران و مسئولان شهرک‌های صنعتی استان البرز، اظهار کرد: متاسفانه آمار دقیقی از این واحدها در اختیار نداریم تا سرمایه گذاران خارجی را برای مشارکت و سرمایه گذاری در این صنایع دعوت کنیم.

وی از مدیران و مسئولان شهرک‌های صنعتی استان درخواست کرد آمار دقیق از وضعیت واحدهای شهرک‌ها ارایه دهند تا با آگاهی کامل نسبت به رفع مشکلات واحیاناً بهره گیری آنان از مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی برنامه‌ریزی شود.

این مقام مسئول افزود: در شهرک‌های صنعتی استان قطعات بزرگ و کوچک و زمین‌های محصور شده بلا استفاده و رها شده وجود دارد که نیازمند مدیریت صحیح است.

بنامولایی ادامه داد: صاحبان این زمین‌ها که قصد تاسیس واحد صنعتی ندارند برای واگذاری آن به دیگر متقاضیان باید تصمیم مقتضی اتخاذ شود، چرا که این زمین‌ها اراضی ملی محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از محصولات تولیدی ما به دلیل عدم بهره‌گیری از تکنولوژی روز قابل صادرات نیست، افزود: هم اکنون که در دوران پسا تحریم هستیم، باید این صنایع با استفاده از علم، فناوری واصول صحیح مدیریت به سوی تولید محصولات با کیفیت و قابل صادرات حرکت کنند.

بنا مولایی تاکید کرد: در شرایطی که بسیاری از محصولات تولیدی نه تنها نیاز کشور بلکه به میزان کافی برای صادرات تولید می‌شود، همچنان شاهد صدور موافقت اصولی برای این گونه تولیدات هستیم.

وی پیشنهاد کرد: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا موافقت اصولی تنها برای واحدهای که محصولات آن هم قابلیت صادرات و هم نیاز کشور را تامین می‌کنند، صادر تا سرمایه ملی اتلاف نشود.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز با اشاره به ماده اصلاحی«قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» گفت: بر اساس این اصلاحیه واحدهای صنعتی مستقر در شعاع 120 کیلومتری تهران از شمول معافیت مالی خارج شده که با تحقق این مهم البرز حق بیشتری در برخورداری معافیت داشته و با این کار جذب سرمایه دراین استان کاهش خواهد یافت.

گودرز رضایی با ذکر این نکته که این استان 0.3 وسعت و 4.5 درصد صنعت کشور را داراست، افزود: در این استان تنها سه شهرک صنعتی دولتی داریم و در مجموع در رتبه 31 کشوری قرار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش شهرک‌ها، صنعتگر برای استقرار حق انتخاب بیشتری داشته و زمین‌های شوره‌زار و فاقد ارزش کشاورزی که ارزش زیست‌محیطی چندانی نیز ندارند، می‌تواند در اختیار صنایع قرار گیرد.

این مسئول در پایان با اشاره به زمین‌های رها شده در شهرک‌های صنعتی گفت: هر ماه به صورت منظم شورای داوری پس از بررسی واحدهای صنعتی برای واحدهایی که پیشرفت ندارند، رای فسخ صادر می‌کند.

انتهای پیام

کد N1050313

وبگردی