آفتاب

چت "پلی‌استیشن 4" زیر ذره‌بین عوامل ضد ترور ایتالیا

چت "پلی‌استیشن 4" زیر ذره‌بین عوامل ضد ترور ایتالیا

وزیر دادگستری ایتالیا اعلام کرد، عوامل ضد ترور بر چت بازی‌های پلی‌استیشن 4 نظارت خواهند کرد. این اقدام پس از آن انجام می‌شود که مقام‌های بلژیک گفتند که مهاجمان پاریس از این وسیله برای برقرای ارتباط استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دولت ایتالیا قصد دارد تا بر ارتباطات میان استفاده‌کنندگان از ویژگی چت در پلی‌استیشن 4 نظارت کند. آندره‌آ اورلاندو، وزیر دادگستری ایتالیا در گفت‌وگو با «ال مساگرو» گفت که سیستم پیام‌رسانی کنسول بازی‌های سونی می‌تواند از سوی تروریست‌ها برای طرح‌ریزی حملات استفاده شود.

به گفته وی، دولت ایتالیا 150 میلیون یورو در اصلاح سرویس‌های اطلاع‌رسانی و امنیتی در یک سال سرمایه‌گذاری خواهد کرد. آندره‌آ اورلاندو گفت: اینترنت بسترهای مختلفی برای ارتباطات فراهم می‌کند و تحقیقات ضد تروریسم نشان می‌دهد که پلی‌استیشن هم می‌تواند یک ابزار ارتباطی باشد، پس هرگونه ارتباطی باید مورد نظارت قرار بگیرد.

دو روز پس از حملات تروریستی هماهنگ در پاریس که 130 کشته بر جای گذاشت، یان یامبون، وزیر کشور بلژیک گفت که سرویس‌های اطلاعاتی از کشف یک کانال جذب پنهان که در کنسول بازی‌ها قرار داده شده بود، خبر داد. وی گفت: ردگیری ارتباطات پلی‌استیشن 4 حتی از واتس آپ هم سخت‌تر است.

انتهای پیام

کد N1049836

وبگردی