آفتاب
شیخ الاسلام در گفتگو با مهر:

هدف نامه به جوانان غربی تعامل با اسلام ودیپلماسی گفتگو باملتهاست

هدف نامه به جوانان غربی تعامل با اسلام ودیپلماسی گفتگو باملتهاست

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل با اسلام و جایگزینی دیپلماسی گفتگو با ملتها به جای گفتگو با دولتهای دروغگو و صهیونیسم، هدف اصلی نگارش نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب است.

حسین شیخ الاسلام در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نامه رهبری به جوانان گفت: رهبری در راستای مقابله با توطئه بزرگ سیاه نمایی چهره اسلام، نامه اول خود را نوشته و از جوانان اروپایی خواستند که اسلام را از سرچشمه اصلی اش جستجو کنند.

وی ادامه داد: رهبری در نامه اول تاکید کردند که چون اعتمادشان را به صداقت سیاست مداران غربی از دست داده اند، با جوانان صحبت می کنند.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در نامه دوم، رهبری مسئله فرانسه را مستمسک سخن گفتن با جوانان غربی قرار دادند و به آنها اعلام کردند که من مشکل شما را می فهمم و به خاطر جنایتی که در فرانسه اتفاق افتاد متاسفم، اما به خاطر اینکه بیشتر از این لطمه نبینید باید از این فرصت استفاده کرده و برخی ابهامات را حل کنیم.

شیخ الاسلام اظهارداشت: رهبری بعد از ابراز همدردی در خصوص جنایات فرانسه، این جنایات را نقطه مشترک قرار داده و جنایات غرب علیه مردم فلسطین را که در یک سوی آن غرب و در سوی دیگر مردم مسلمان فلسطین قرار دارند، تشریح می کند، که این ظلم به مراتب عمیق تر و طولانی تر است.

وی ادامه داد: رهبری در این نامه گام به گام در عین صداقت و منطق اعتماد شنونده را جذب می کند و با جوانان غرب همدردی می کند.

وی با اشاره به بخشی از نامه رهبری به جوانان اروپا مبنی بر اینکه تزویری که هنر اصلی اش پنهان کردن اهداف دور است، در منطقه ما حضور یافته و با کوتاه نگری بدوی در منطقه مخلوط شد، گفت: اشاره رهبری به ایجاد وهابیت که ریشه اصلی داعش است، می باشد.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از نامه، رهبری عدم اجازه رشد فرهنگ بومی را نهایت خشونت نرم خواندند و اعلام کردند این اقدام یک هجوم نرم، خاموش و نهایت تحمیل و تجاوز است در صورتی که به نفع تمدن بشری است که هر قوم و کشوری فرهنگ خود را دنبال کند.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: فرهنگ غرب، فرهنگ پرخاشگری، بی بند و باری اخلاقی است و در تمام تولیدات فرهنگی غربی این فرهنگ نمود دارد.

شیخ الاسلام اظهار داشت: رهبری تاکید می کنند پیش از استعمار نظیر این پدیده های تکفیری در جهان اسلام مشاهده نمی شد اما تلاقی تفکر افراطی در منطقه و استعمار در دل یک قبیله بدوی بذر تندروی را در منطقه کاشته است. منظور رهبری شکل گیری وهابیت از دل آل سعود است.

وی با بیان اینکه در این نامه رهبری سعی می کند رحمانیت اسلام را به جوانان غربی معرفی کند، گفت: اسلام اصرار دارد که رحمانیت خداوند به همه جوامع نشان داده شود. اما متاسفانه گروه های وهابی حتی در ابتدای سوره ها بسم الله نمی گویند که البته اهل سنت چنین اعتقاداتی ندارند.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وهابیت نمی خواهد رحمانیت خداوند برای جوامع بشری نشان داده شود تا بتواند برای حماقتی که در منطقه انجام می دهند، زمینه سازی کنند.

شیخ الاسلام ادامه داد: سیاستمداران غرب تلاش دارند حوادث فرانسه را به گردن اسلام بیاندازند و در همین راستا رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپایی اعلام می کند شما به بهانه این فجایع به جامعه اسلام فشار می آورید. در ادامه نامه نیز به برخی از اشتباهات تاریخی و شکوفایی صنعتی و اقتصادی در اروپا اشاره می کنند که تبعیضات موجب عقده برخی جوامع شده بود و می گویند این نوع رفتار شما به مسلمانان که جوامع آنها را منزوی و هراسناک می کنید، می تواند زمینه جذبشان به گروهک داعش را فراهم کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با استفاده از مشکلی که در غرب اتفاق افتاده است، باب گفتگو را با جوانان غربی باز کرده و آنها را دعوت به تعامل اسلام می کند.

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب تلاش دارد با نگاشتن نامه به جوانان غربی، جوامع غرب را نجات دهند و آنان را به سمت تعامل با اسلام ناب هدایت کنند.

شیخ الاسلام پیام اصلی این نامه را تعامل جوانان غربی با اسلام خواند و گفت: در واقع پس از آنکه دیپلماسی ایران با دولت های غربی به نتیجه نرسید، رهبری شیوه دیپلماسی جدیدی را در پیش گرفتند و آن دیپلماسی گفتگو با ملت ها و جوانان است.

وی ادامه داد: زمانی که رهبر انقلاب، عدم صداقت رهبران و سیاستمداران اروپایی را دیدند، ملت ها را خطاب گفتگو و دیپلماسی خود قرار دادند.

کد N1049827

وبگردی