آفتاب

خاطره باهنر از بازداشتش در زمان تبلیغات انتخابات مجلس سوم/4/

خاطره باهنر از بازداشتش در زمان تبلیغات انتخابات مجلس سوم/4/

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اقدامات خودسرانه منتسب به جناح اصلاح‌طلب گفت:در زمان تبلیغات مجلس سوم برخی از دانشجویان اصلاح‌طلبان مرا بازداشت کردند البته حد آنها پایین تر بود که بخواهند با ما این کار را کنند.

به گزارش خبرآنلاین محمدرضا باهنر در ادامه نشست خبری خود در خبرآنلاین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه گفتمان محکومیت برخورد با نیروهای خودسر در اصولگرایان جدی نیست و بی‌توجهی آنان نسبت به این امر موجب برهم خوردن سخنرانی لاریجانی در قم شد و دامن اصولگرایان را نیز گرفت. شواهد نیز نشان می‌دهد که نیروهای خودسر بیشتر منتسب به تندروهای جناح اصولگرایان هستند، چرا این تبری جستن از سوی اصولگرایان جدی نبوده است؟ گفت: خیلی نمی خواهم این مسئله را نبش قبر کرده و به گذشته برگردم. اگر بخواهیم فرایند بحث برخورد با نیروهای خودسر را مرور کنیم مشاهده خواهیم کرد که تندروهای دو جناح اقداماتی را انجام داده‌اند. به طور مثال تحکیم وحدت در مجلس سوم اجازه نداد آقای ناطق نوری در مسجد دانشگاه تهران صحبت کند و درب مسجد را بستند. یا حتی در زمان تبلیغات مجلس سوم که قصد سخنرانی داشتم برخی از دانشجویان اصلاح‌طلبان آمده و گفتند شما بازداشت هستید و دستگیرم کردند و اجازه ندادند. البته حد آنها پایین تر بود که بخواهند با ما این کار را کنند و ما به خوبی جواب آنها را دادیم.
وی ادامه داد:‌ در زمان مجلس دوم نیز من سخنرانی کردم که پس از آن عده‌ای خودسر در تهران به صورت زنان بدحجاب اسید ریختند. وزیر کشور وقت که آقای ناطق بود خواستار برخورد با این افراد شدند اما دادستان کل که آقای موسوی خوئینی ‌ها بود می گفت آزادی است و باید این افراد آزاد شود.
باهنر با بیان اینکه برخی اقدامات خودسرانه نیز از سوی افرادی که ادعای اصولگرایی داشتند نمود داشته است، ادامه داد: برخوردهای غیرقانونی و خودسرانه را هیچ کس نباید دفاع کند و حتما باید برخورد شود. آنهایی هم که مجوز صادر می‌کنند باید دایره فرهنگی، مواضع و نوع برخودها را آنها مدیریت کنند چراکه آزادی قانون جنگل نیست و باید در چارچوب باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرآنلاین مبنی براینکه آقای نوبخت اعلام کرده که دولت برنامه ششم را در بهمن ماه به مجلس ارسال می‌کند. باتوجه به اینکه بودجه زودتر می‌آید آیا منافاتی در تصویب احکام برنامه ششم جلوتر از تصویب بودجه وجود ندارد، اظهار کرد: خبری که دارم این است که دولت بودجه و برنامه را با هم در 15 آذر به مجلس خواهند داد. در هر صورت اینکه برنامه ششم را زودتر از بودجه تصویب کنیم منتفی است.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور دچار تحولات خوبی شده است، گفت: دولت یک لایحه قوانین دایمی برنامه توسعه را یک ماه قبل به مجلس ارائه کرد که بسیاری از مواد برنامه که در برنامه‌های گذشته نیز جزء مواد اصلی برنامه بوده در آن آمده است. آن طور که دولت اعلام کرده است قانون برنامه ششم سبکبال است و چند ماده بیشتر ندارد و بیشتر شاخص‌ها و جهت‌گیری‌های کلان را مطرح می‌کند که زیاد با بودجه تصادم نخواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با کمک کارشناسان دولت و نمایدگان مجلسی که کمتر با حوزه‌های انتخابیه در آستانه انتخابات کار دارند، لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

2929

کد N1049772

وبگردی