آفتاب

محمدرضا باهنر: منظور از «ب.ز» بیژن زنگنه نیست!/ اختلافات برخی اصولگرایان با هم قبیله‌ای است/3

محمدرضا باهنر: منظور از «ب.ز» بیژن زنگنه نیست!/ اختلافات برخی اصولگرایان با هم قبیله‌ای است/3

محمدرضا باهنر گفت: ما حرکت های خود سرانه را محکوم کرده ایم و معتقدیم برخوردهای غیرقانونی از هر طرف محکوم است.

به گزارش خبرآنلاین، دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين، در کنفرانس مطبوعاتی خود که در کافه خبر  خبرآنلاین در حال برگزاری است، در پاسخ به سوالی درباره موضع اصولگرایان درباره حملات اخیر به برنامه های اصلاح طلبان، اظهار داشت: دستگاه های امنیتی باید با این قبیل حرکت ها برخورد و مراقبت کنند.
وی در عین حال گفت: مجوزهایی که صادر می شود باید دقیق و حساب شده باشد. اگر مجوز را بگیرند و بعد سیاست های کلی نظام و ارزش های انقلابی و فرهنگی را زیر سوال ببرند، درست نیست. صادرکنندگان مجوز، باید از درخواست کنندگان تعهد بگیرند و اگر طبق آن برخورد نشد، جلوی فعالیت آنها را بگیرند. مسئله باید دو طرفه باشد.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره روند برخود با مفاسد اقتصادی و ماجراي دکل نفتی و رد پای فرزند وزیر دولت اصلاحات در اين ماجرا  اظهار داشت: برخورد با مفسدین اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است. و کارنامه خوب و قابل دفاعی از خود نشان داده است. نگران نباشید! هم با اصلاح طلبان برخورد می کنند و هم با اصولگرایان. قوه قضاییه خودش رعایت می کند تا مجرمي شناسایی و محکوم نشده نام و مشخصات او را اعلام نمی کند.
وی با اشاره به برگزاری دادگاه مفسد بزرگ اقتصادی «ب.ز» گفت: البته منظور از محکوم «ب.ز» بیژن زنگنه نیست! (خنده) اما با اینکه همه او را می شناسیم قوه قضاییه اجازه نمی دهد، نام او را ببرند.
وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم کارهای زیربنایی خوبی انجام می دهد. سیستم هایی که بانک مرکزی ظرف دو سال گذشته ایجاد کرده، واقعا پولشویی را محدود می کند و دولت در این زمینه جدی است. اما با نقطه مطلوب فاصله داریم. آنقدر اعداد بزرگی از مفاسد مطرح می شود که وقتی ارقام کوچک به میان می اید، همه می گویند این آفتابه دزد است! و برخورد چه فایده ای دارد. به هر حال اصل در قانون اساسی و اسلام بر برائت است! اما باید نظارت صورت بگیرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر دبیرکل حزب کارگزاران و بحث یارگیری اصلاح طلبان از میان اصولگرایان نيز اظهار داشت: عموما فعالیت سیاسی یعنی همین. من این را قبول دارم، اتفاقا. «اصولگرایان تند» می گویند نرم ها را اخراج کنید! اما این غلط است. طبیعی است اصلاح طلبان به بخشی از نیروهای ما طمع کنند تا انها را جذب کنند. ما هم باید این کار را بکنیم. ما اصولگرایان متاسفانه نیروهایی داریم که اختلافاتشان با هم قبیله ای است و چون هر کدام در دو حزب هستند، باید با هم اختلاف داشته باشند. در حالی که اختلاف ها باید بر اساس مواضع سیاسی و فرهنگی و .. باشد. بنابراین اشکالی ندارد اصلاح طلبان و یا اصولگرایان به نیروهای هم طمع داشته باشند.

27214

کد N1049709

وبگردی