آفتاب

آلمان خواستار تشکیل ائتلاف جهانی "هدف ویژه" علیه داعش شد

آلمان خواستار تشکیل ائتلاف جهانی "هدف ویژه" علیه داعش شد

آلمان خواستار ائتلافی موقت موسوم به "هدف ویژه" شد که قدرت‌های بزرگ جهانی از جمله آمریکا و روسیه را در مبارزه با یک دشمن مشترک یعنی داعش متحد خواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد گفت: همه باید در این ائتلاف جدید جهانی شرکت کنند چرا که هرگونه اختلافی میان کشورهای جهان تنها باعث می‌شود تا جایگاه گروه تروریستی داعش مستحکم‌تر شود. مبارزه با داعش باید در اولویت همه قرار گیرد به ویژه آنکه سازمان ملل نیز حکم قانونی آن را صادر کرده است.

20 نوامبر سال جاری میلادی شورای امنیت تایید کرد که داعش تهدید بی‌سابقه‌ای برای صلح و ثبات بین‌المللی است. قطعنامه 2249 شورای امنیت از تمامی کشورهای عضو می‌خواهد تا تمامی اقدامات لازم را برای متوقف و نابود کردن فعالیت‌های داعش در عراق و سوریه انجام دهند.

اورسلا فون درلاین گفت: قطعنامه اخیر شورای امنیت صریحا اعلام می‌کند که مبارزه با داعش اولویت اصلی برای فرانسه و همچنین آمریکا، چین، روسیه، ترکیه، ایران و کشورهای عربی است.

وی تاکید کرد: اولویت اصلی در داخل این ائتلاف باید نابودی درآمد نفتی داعش باشد. هدف ما تضعیف داعش، محدود کردن دامنه فعالیت‌ها،‌نابودی کمپ‌های آموزشی این گروه تروریستی و قطع درآمدهای نفتی آن است.

در همین حال وزیر دفاع آلمان از مسلمانان میانه رو در این منطقه خواست تا از تروریسم و افراط گرایی فاصله بگیرند.

وی افزود: شما باید نشان دهید که داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد تا افسانه جفاکار داعش درباره جنگ صلیبی غرب علیه اسلام را نابود کنید.

در حال حاضر آلمان به عنوان یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در نظر دارد تا حدود 1200 پرسنل نظامی را برای حمایت و استفاده موثر از نیروی هوایی که برلین قصد استقرار آن را در مبارزه با داعش دارد، اعزام کند.

تقویت ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا همزمان با آن مطرح شد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه متعهد شد تا از فرانسه در مبارزه ضد تروریستی‌اش حمایت کند.

حکم مشارکت نیروهای مسلح آلمان باید به تصویب پارلمان درآید. پارلمان آلمان روز سه شنبه مذاکرات درباره این امر را آغاز می‌کند و دولت امیدوار است حکم پارلمان را پیش از پایان سال جاری میلادی به دست آورد.

انتهای پیام

کد N1049620

وبگردی