آفتاب

بازیابی ماموریت‌های آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی طی چند روز آینده

بازیابی ماموریت‌های آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی طی چند روز آینده

در تلاش برای بازیابی قابلیت ناسا در ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی، نخستین پرواز فضاپیمای ارتقایافته شرکت اوربیتال ساینس با بیش از 3.5 تن تجهیزات و آزمایش به آزمایشگاه مدارگرد پرتاب خواهد شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، فضاپیمای شش متری استوانه‌ای سیگنوس اکنون بارگیری شده و بزودی در داخل یک محفظه صیقل‌کاری شده قرار خواهد گرفت تا در روز سوم دسامبر (12 آذر) از مرکز پرواز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شود.

رندی گوردون، مدیر پروژه پشتیبانی پرتاب ناسا در بیانیه‌ای اظهار کرد: این رویداد بسیار هیجان‌انگیز است زیرا سیگنوس، ماموریت‌های منظم از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی را احیا خواهد کرد.

این پرتاب علاوه بر اینکه نخستین پرواز نسخه ارتقا یافته سیگنوس است، نخستین کاربری موشک اطلس پنج شرکت اتحادیه پرتاب متحد (ULA) برای حمل یک فضاپیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز محسوب می‌شود. این موشک پیش از این، ماهواره‌ها را به مدار منتقل کرده بود.

فضاپیمای ارتقایافته سیگنوس می‌تواند حدود 25 درصد بیشتر از پیشینیان خود محموله جابجا کند.

برای ناسا، افزایش ظرفیت می‌تواند به معنی انتقال محموله بیشتر از تدارکات روزمره مانند غذا و پوشاک گرفته تا تجربیات جدید به ایستگاه در یک پرواز باشد.

این امر به فضانوردان کمک خواهد کرد تا از آزمایشگاه فضایی به نفع بشریت بهره ببرند.

محموله‌های علمی شامل یک تاسیسات جدید علم حیات است که از تحقیقات در زمینه کشت سلول، باکتری و دیگر موجودات ریز پشتیبانی می‌کند.

این محموله شامل یک اعزام‌گر ریزماهواره و نخستین میکروماهواره‌ای که از ایستگاه فضایی پرتاب خواهد شد به همراه تجربیاتی است که رفتار گازها و مایعات، ویژگیهای فیزیکی حرارتی فولاد مذاب را بررسی کرده و منسوجات مقاوم در برابر آتش را ارزیابی خواهند کرد.

سکنه ایستگاه فضایی پیش از آزادسازی سیگنوس از مدارگرد، آن را از تجهیزات و موارد غیرضروری پر خواهند کرد تا در جو بسوزد.

انتهای پیام

کد N1049607

وبگردی