آفتاب

گفت‌وگوی کامرون و تاسک درباره اصلاحات اتحادیه اروپا و ادامه عضویت انگلیس

گفت‌وگوی کامرون و تاسک درباره اصلاحات اتحادیه اروپا و ادامه عضویت انگلیس

دفتر نخست وزیری انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، نخست وزیر این کشور و رئیس شورای اروپا گفت‌وگوهای خود درباره اصلاحات مورد درخواست لندن در اتحادیه اروپا را "خوب" توصیف کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا پس از نشست اتحادیه اروپا درباره ترکیه و بحران پناهجویان به منظور گفت‌وگو درباره موانع انجام اصلاحات در این اتحادیه با یکدیگر دیدار کردند.

این در حالیست که کامرون متعهد شده تا پیش از برگزاری رفراندوم درباره تداوم حضور کشورش در اتحادیه اروپا تا سال 2017، بتواند رای اکثر اعضا را برای انجام اصلاحات مورد نظر جلب کند. وی امیدوار است بتواند حداقل روابط بین انگلیس و اتحادیه اروپا را حفظ کرده و از طریق مذاکرات دقیق در نشست این اتحادیه در ماه دسامبر که با موضوع ادامه عضویت لندن در آن برگزار می‌شود، به توافق دست یابد.

در همین حال سخنگوی کامرون طی بیانیه‌ای درباره دیدار اخیر این دو مقام اعلام کرد: کامرون و تاسک در این دیدار درباره انگلیس و طرح‌های آن برای اتحادیه اروپا گفت‌وگو و بر تداوم این روند خوب توافق کردند.

طی ماه‌های اخیر تاسک درباره چگونگی انجام چنین اصلاحاتی با مقامات سایر کشورها گفت‌وگو کرده است. چندین تن از این سران خواهان مطرح شدن دقیق و با جزئیات این اصلاحات شد‌ه‌اند تا سرانجام مذاکرات درباره موضوع جدایی احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا آغاز شود.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود درباره این اصلاحات و روند آن اظهار کرد: مسائل مهمی در مسیر این اصلاحات باقی مانده است که هرگونه توافقی درباره آن‌ها را تا آینده نزدیک غیرممکن می‌کند.

در ادامه بیانیه سخنگوی نخست وزیر انگلیس آمده است: با توجه به اینکه در برخی موارد هنوز اصلاحات و موانعی وجود دارد گفت‌وگوها با کشورهای عضو برای یافتن راه حل و دستیابی به توافق درباره این اصلاحات در چهار موردی که کامرون در نامه‌اش به شورای اروپا مطرح کرد ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: این مذاکرات طی روزهای آتی با دیدار نخست وزیر انگلیس با سایر سران اروپایی در پاریس ادامه خواهد داشت و تمامی کشورهای اروپایی در نشست ماه دسامبر شورای اروپا گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره اصلاحات انگلیس خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N1049555

وبگردی