آفتاب
وزیر کشور فرانسه خواستار شد؛

اسلام روشن در مقابل دیدگاه تاریک داعش

اسلام روشن در مقابل دیدگاه تاریک داعش

وزیر کشور فرانسه به رهبران مسلمان این کشور تاکید کرد تا یک "اسلام روشن" را برای مقابله با آنچه که "دیدگاه‌های تاریک اندیش داعش" خوانده، ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه در نخستین نشست پس از حملات تروریستی 13 نوامبر 2015 در پاریس که 130 کشته برجای گذاشت، در جمع 400 تن از رهبران مسلمان گفت که دولت پاریس باید هرآنچه را که از عهده‌اش برمی‌آید انجام دهد تا این جنایتکاران را رهگیری کند اما تنها راه برای مقابله با این افراد و شکست ایدئولوژی آنها داشتن اسلامی روشن است.

رییس شورای مسلمانان فرانسه نیز گفت:‌ این نشست غیرمعمول با رهبران مسلمانان فرانسه و فعالان برای محکوم کردن حملات 13 نوامبر در پاریس برگزار شد.

وزیر کشور فرانسه در این دیدار با رهبران مسلمان این کشور بار دیگر به عصر طلایی اسلام که فلاسفه مشهوری متعلق به آن است و همکاری میان ادیان در آن دوران دیده می‌شود، اشاره کرد و ادامه داد:‌ این برعهده مسلمانان است تا اسلام روشن را بار دیگر احیا کنند و تروریست‌ها را بوسیله آن از میان بردارند و مانع از به خدمت گرفتن و گرایش جوانان به این داعش شوند. شما مسلمانان دارای توانایی مقابله با این ایده‌های مرگبار هستید. ما باید از جوانان خود در مقابل این ایده احمقانه حفاظت کنیم. به این فکر کنید که این اسلام مترقی چه تاثیری می‌تواند بر تمام جهان اسلام بگذارد.

کازنوو در ادامه صحبت‌هایش در جمع رهبران مسلمانان این کشور گفت: مسلمانان فرانسه باید اسلامی روشن را زنده کنند که نگرانی‌های جامعه مدرن را بداند و درصدد حل آنها برآید. پاریس همچنان به دنبال افرادی است که می‌خواهند اندیشه‌های تاریک خود را تحمیل کنند.

انتهای پیام

کد N1049477

وبگردی