آفتاب

هشدار مایکل فالون درباره تکرار حملات تروریستی پاریس در شهرهای انگلیس

هشدار مایکل فالون درباره تکرار حملات تروریستی پاریس در شهرهای انگلیس

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که تهدید علیه انگلیس از سوی تروریست‌های موسوم به داعش "بالقوه" است و امکان دارد حمله‌ای مشابه پاریس که 130 کشته بر جای گذاشت، در انگلیس هم رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با ساندی تلگراف گفت: مشابه حمله‌ای که در پایتخت فرانسه رخ داد، می‌تواند به آسانی در لندن، گلاسکو و منچستر اتفاق بیفتد. تنها راه برای مقابله با تروریست‌های موسوم به داعش از طریق زور است. نیروهای امنیتی در انگلیس با جدیت برای مقابله با تهدیدهای تروریستی تلاش می‌کنند اما وقوع حمله‌ای همانند پاریس و یا تهدید علیه بروکسل که این شهر را فلج کرد را نمی‌توان در شهرهای مهم انگلیس نادیده گرفت.

وی افزود: آنچه در پاریس و بروکسل رخ داد می‌تواند به سادگی در لندن رخ دهد. تهدید داعش در اینجا بالقوه است؛ درست همانند پاریس و بروکسل.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون کارگر انگلیس به وضوح گفته است که از طرح دولت برای اجرای حملات هوایی در سوریه حمایت نمی‌کند. در حالی که هنوز هیچ درخواستی برای رای‌گیری در مجلس عوام پارلمان انگلیس مطرح نشده، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه ابراز امیدواری کرد که قانونگذاران کشورش انتخاب درستی انجام دهند و گفت که از مجلس عوام می‌خواهد که در این رابطه تصمیم بگیرد.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه گفت که به دیدگاه‌های رهبر حزب کارگر احترام می‌گذارد اما تاکید کرد که برای از بین بردن تهدید داعش باید از نیروی نظامی و زور استفاده کرد.

وی افزود: اینها کسی نیستند که بشود با آنها مذاکره کرد. شما تنها با استفاده از زور می‌توانید از عهده آنها بربیایید. کمپین ضد داعش طولانی‌مدت خواهد بود اما قطعا گزینه اعزام نیروی زمینی منتفی است.

انتهای پیام

کد N1049464

وبگردی