آفتاب
معاون بهداد ناجا در پایانه مرزی مهران:

هیچ بیماری واگیرداری از زائران اربعین گزارش نشده/ زوار نکات بهداشتی را رعایت کنند

هیچ بیماری واگیرداری از زائران اربعین گزارش نشده/ زوار نکات بهداشتی را رعایت کنند

معاون بهداد ناجا گفت: تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زوار حسینی گزارش نشده است اما زائران نیز باید با رعایت نکات بهداشتی از بروز بیماری‌های احتمالی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، سردار سید احمدیان در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه اکیپ‌های پزشکی مستقر است و همه دستگاه‌های درمانی پای‌کار هستند و تاکنون هیچ نوع بیماری واگیرداری از زوار حسینی گزارش نشده اما زائران باید با رعایت نکات بهداشتی از بیماری‌های احتمالی همچون آنفلوانزا، وبا، اسهال و استفراغ جلوگیری کنند.

وی افزود: میکروب‌ها و ویروس‌ها در اجتماع و تجمعات زیاد قابل‌ انتقال هستند و با نزدیک شدن به فصل سرما، ویروس سرماخوردگی به‌وفور در محیط یافت می‌شود؛ باید با رعایت نکات بهداشتی از انتقال آن‌ها جلوگیری کنیم.

احمدیان خاطرنشان کرد: بیماری‌های تنفسی و گوارشی در تجمعات زیاد رخ می‌دهد؛ بهترین راهکارهای پیشگیری از آن، شستن دست‌ها قبل از صرف غذا، تغذیه مناسب و مفید و مصرف مایعات فراوان است.

معاون بهداد ناجا اضافه کرد: افراد حین عطسه کردن، دست خود را جلوی دهانشان بگیرند تا ترشحات آن در هوا پخش نشود و در صورت بروز علائم بیماری در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ نوع بیماری و بخصوص وبا در مرزها گزارش نشده است تصریح کرد: زائران اگر نکات بهداشتی را رعایت کنند از هرگونه بیماری پیشگیری خواهند کرد و سلامت آنها به خطر نمی‌افتد.

انتهای پیام

کد N1049394

وبگردی