آفتاب

گزارش روسیا الیوم از قاچاق نفت عراق و سوریه به اسرائیل توسط داعش

گزارش روسیا الیوم از قاچاق نفت عراق و سوریه به اسرائیل توسط داعش

شبکه روسیا الیوم در گزارشی فاش کرد که گروه‌های کرد و شبه‌نظامیان سوری با کمک داعش نفت را از عراق و سوریه به اسرائیل قاچاق می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش روسیا الیوم آمده است: حملات هوایی روسیه در هدف قرار دادن زیرساخت‌های داعش نقش بسیار زیادی داشته و مهمترین زیرساخت هدف قرار گرفته کاروان‌های نفتی هستند که از سوریه به ترکیه می‌رفت.

داعش بر بسیاری از چاه‌های نفتی سوریه و عراق سیطره یافته و گفته می‌شود روزانه بین 20 تا 40 هزار بشکه نفت تولید می‌کند که درآمد حاصله از آن بین 1 تا 5 / 1 میلیون دلار در روز است.

در این گزارش آمده است، داعش نفت را عمدتا از میادین کونیکو و التیم در استان دیرالزور سوریه و میادین النجمه و القیارة در عراق استخراج می‌کند و آن را در حوضچه‌های زمینی انبار می‌کنند سپس بشکه‌های حامل نفت به شهر کردنشین زاخو در مرز با استان شرناک ترکیه منتقل می‌شود تا به دست دلال‌ها برسد. هر کاروان شامل 70 تا 100 بشکه نفت است که قاچاقچیان و تجار کرد سوری و عراقی و ترک و اسرائیلی کار خرید و فروش و انتقال نفت را انجام می‌دهند.

در این گزارش تاکید شده است: شبکه‌های قاچاق محلی در عراق از طریق یک اسرائیلی به نام "دکتر فرید" یا "حاجی فرید" که تابعیت یونانی دارد اداره می‌شود. نفت قاچاق شده سپس به شهرک سلوبی ترکیه می‌رسد و بعد به سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌شود.

انتهای پیام

کد N1049335

وبگردی