آفتاب

ولایتی: حضور ما در سوریه جنبه دفاعی دارد

ولایتی: حضور ما در سوریه جنبه دفاعی دارد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: سوریه، لبنان و عراق جزء متحدین ما هستند و وقتی که آن‌ها در خطر باشند برای ما این الزام به وجود می‌آید که از برادران مسلمان و متحدان خود دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای دیدار و گفت‌وگو با رییس جمهور و مسئولان سوریه به این کشور سفر کرده بود از دمشق به طور زنده به گفت‌وگو با شبکه خبر پرداخت.

وی با اشاره به دیدارش با مسئولان سوریه گفت: پیروزی‌های اخیر در سوریه به ویژه در شمال غرب و منطقه حلب، سفر رییس جمهور روسیه به تهران و ملاقات تاریخی وی با مقام معظم رهبری و همچنین سایر مسئولان منطقه‌ای محورهای گفت‌وگوی من با مسئولان سوریه بود.

ولایتی در رابطه با اینکه برخی می گویند ایران در سوریه، عراق و لبنان چه می خواهد این طور توضیح داد: مقام معظم رهبری در این رابطه سخن خوبی گفته‌اند و آن این است که حضور ما در این کشورها جنبه دفاعی دارد و ما سنگرهای دفاعی خود در خارج از کشور را تقویت می‌کنیم. همچنین اگر ما سراغ داعش نرویم باید به استقبال آن‌ها در خاک خودمان برویم.

وی ادامه داد:‌ همچنین طبق قانون اساسی ما باید از برادران مسلمان خود دفاع کنیم. بنابراین بخشی از این الزامات دفاع از کشورهای متحد ما است و این اقدامات را سایر کشورها نیز انجام می‌دهند.

ادامه دارد...

کد N1049054

وبگردی