آفتاب
با اشاره به نامه رهبری و در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

امپریالیسم بدنبال فاصله انداختن بین جوانان غربی و واقعیت ادیان الهی است

امپریالیسم بدنبال فاصله انداختن بین جوانان غربی و واقعیت ادیان الهی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی حوادث اخیر تروریستی در فرانسه، نامه مهمی را خطاب به عموم جوانان کشورهای غربی منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) رهبر انقلاب درنامه به جوانان غربی خاطرنشان کردند: حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفت‌وگو با شما جوانان برانگیخت. برای من تأسّف‌بار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، امّا واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینه‌ای برای چاره‌اندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد.

ایشان تاکید کردند: اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه‌های خود پناه می‌گیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیّت پرهیز می‌کنند، یک خانواده‌ی فلسطینی ده‌ها سال است که حتّی در خانه‌ی خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیست در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را می‌توان از نظر شدّت قساوت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیست مقایسه کرد؟

در پی انتشار این نامه که به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه هم منتشر شده است، ایسنا در گفت‌وگو با برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان نظر ایشان را به شرح زیر اعلام کرد که در ادامه می خوانید:

منشاء خشونت سیاست‌های غرب است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپا تاکید کرد که سیاست‌های غرب منشاء اصلی خشونت است.

احمد بخشایش در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه دین اسلام تنها دینی است که مدیریت یک کشور را بر عهده دارد طبیعی است سر و صداها در خاورمیانه، ماجرای فلسطین و بحث داعش و تحرکات تروریستی در فرانسه و بلژیک حساسیت جوانان کشورهای اروپایی را نسبت به این موضوع جلب می کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر نامه حتی فقط بخشی از جامعه جهانی را مخاطب خود قرار دهد کفایت می کند افزود: رهبری می‌خواستند در این نامه بگویند که غربی‌ها نمی توانند از اسلام سوءاستفاده کنند. جهان غرب علاقه به ترویج اسلام هراسی دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ در حال حاضر سه نوع اسلام وجود دارد. یکی اسلام شیعی که ساحت فردی و سیاسی را پوشش می‌دهد و در کشور ما وجود دارد. دیگری اسلام لیبرال یا سکولار که ترکیه آن را دنبال می‌کند و سومی اسلام گزینشی و تفکیری است که سعودی‌ها و وهابی‌ها به دنبال آن هستند و به این معناست که آن‌ها باید 9 سانت ریش داشته باشند اما اگر بازار مصرف‌شان دست یهود باشد اشکالی ندارد.

بخشایش ادامه داد: با توجه به اینکه 35 سال از انقلاب اسلامی و مدیریت تشیع بر کشور می گذرد بخشی از اهل سنت تحریک شده‌اند و تحرکاتی تحت عنوان القاعده، تکفیری‌ها و داعش به وجود می‌آید. در همین حال غربی‌ها نیز سیاست‌های دوگانه‌ای را دنبال می‌کنند که در عراق و سوریه و یا فلسطین و اسراییل با هم متفاوت است. آن‌ها تروریسم را به خوب و بد تقسیم می‌کنند و گاهی همین سیاست غربی‌ها باعث می‌شود جوانان غربی دست به تحرکاتی بزنند.

وی با بیان اینکه دنیای غرب به دنبال رشد اسلام هراسی است افزود: رهبری در این نامه می خواهند به جوانانی که از طریق ترور قرار است با اسلام آشنا شوند بگویند که این اسلام واقعی نیست بلکه اسلام دین حیات و یک دین رحمانی است. درواقع اسلام دین ترور نیست و برداشت سلفی‌ها و وهابی‌ها از اسلام نه تنها به اسلام ربطی ندارد بلکه به سیاست های غربی مرتبط است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان سیاست غربی‌ها را منشاء اصلی خشونت عنوان و خاطرنشان کرد: شاید اجازه ندهند این پیام به همه جوامع غربی برسد اما کسانی هم هستند که این پیام را دریافت و آن را نشر می‌دهند.

رهبری با نوشتن نامه به جوانان غربی کار پیامبرگونه‌ای انجام داد

هم‌چنین یک نماینده اصولگرای مجلس نوشتن نامه دوم رهبری به جوانان را تاکید مجدد و تکمیل نامه اول دانست.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نامه اول در شرایطی نوشته شد که همه افکار به نوع دیگری بود و دولت و کشور به بحث برجام می‌پرداختند. رهبری با نوشتن آن نامه افق بسیار مهمی را باز کردند تا ما به عنوان چراغ راه داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ این نامه تلنگر بزرگی به وجدان‌های بیدار اروپا و آمریکا بود و شخصیت‌های با وجدان و عالم نیز با تامل و احترام به آن نگاه کردند. نامه دوم می‌تواند تاکید مجددی از یک سو و تکمیل کننده آن نامه باشد. از سوی دیگر رهبری کار پیامبرگونه‌ای را انجام دادند.

جعفری افزود: در قرآن آمده که مدام باید یادآوری کرد و قرآن به پیامبر می‌گوید کار تو فقط یادآوری است و بر این اساس من فکر می‌کنم کاری که رهبری انجام دادند کار پیامبرانه‌ای است و حتما تاثیر مثبتی دارد و می‌تواند وجدان‌های بیدار را به تعمق وادارد و یاد نامه اول را زنده می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: این نامه می‌تواند در شرایط مناسب دیگری، نامه‌های دیگری در پی داشته باشد. از سویی نقش هدایتگرانه و مفید دارد و از سوی صفت اسلام واقعی را روشن و آن را از اسلام تندروها، اسلام داعشی، اسلام طلبان و اسلام دنیازدگان طاغوتی جدا خواهد کرد.

نامه رهبری چراغ راهی برای جوانان اروپایی است

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز با تاکید بر اینکه نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی چراغ راهی برای آن‌ها خواهد بود گفت: با این نامه جوانان اروپایی به خوبی درک می‌کنند که دین اسلام دین صمیمیت، برادری، اخوت و راستی و درستی است و دین آمریکایی‌ها به نام داعش بویی از اسلام نبرده است.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی گفت: مقام معظم رهبری با ذکاوت، تیزبینی و هوشمندی اولین نامه را به جوانان اروپایی نوشتند بدان دلیل که جوانان افرادی اهل مطالعه و بررسی هستند.

وی افزود: نامه دوم ایشان با این نکته مهم که آمریکایی‌ها حتی به اروپایی‌ها نیز رحم نمی کنند حاوی این پیام است که جوانان اروپایی بدانند آمریکایی‌ها حتی به ملت آمریکا نیز رحم نمی‌کنند یعنی عملکرد دولت آمریکا تنها به اروپا، خاورمیانه و سایر نقاطی که جنگ برقرار است محدود نمی‌شود به طوری که شاهد رفتارهای نژادپرستانه در آمریکا و به دنبال آن کشته شدن سیاهپوستان مظلوم هستیم که پشت تمامی این قضایا دولت آمریکا است.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اتفاقات تروریستی در فرانسه و تهدیدهای انجام شده از سوی داعش در آلمان و سایر کشورهای اروپایی گفت: این اتفاقات تروریستی این موضوع را روشن کرد که قطعا عملیات تروریستی روزی دامن آمریکا را نیز خواهد گرفت. تروریست‌هایی که از طریق داعش عملیات‌شان را به نام اسلام و با حمایت آمریکا انجام می‌دهند. حال اینکه داعش متشکل از افرادی است که نه تنها هیچ بویی از اسلام و مسلمان بودن را نبرده‌اند بلکه بویی از انسانیت را نیز ندارند. آن‌ها به نام اسلام به دنبال تخریب وجهه اسلام هستند.

نعمتی گفت: در این نامه با ریزبینی به این نکته تاکید شده که دین اسلام، دین صمیمیت، برادری، اخوت، راستی، درستی و دوستی است. بنابراین آن چیزهایی که آمریکایی‌ها به نام داعش و طالبان ایجاد کردند با اسلام منافات دارد و اسلام آن‌ها برگرفته از شقاوت‌ها و بی‌رحمی‌هایی است که آمریکایی‌ها آموزش داده‌اند.

وی ادامه داد:‌ این نامه از سوی رهبری دارای جهان بینی بسیار بالا نگارش شده است که با توجه به استقبال جوانان اروپایی از نامه اول قطعا اثربخشی نامه دوم بیشتر خواهد بود چرا که امروز دنیای امروز تشنه مودت، صمیمت و دوستی واقعی است. موضوعی که امروز در دنیای واقعی مورد هجمه قرار گرفته است.

نعمتی در پایان تاکید کرد: با توجه به رفتارهای غربی‌ها قطعا این نامه چراغ راهی برای جوانان اروپایی خواهد بود که راه صواب را از ناصواب به آن‌ها نشان خواهد داد.

نامه رهبری برای جویندگان حقیقت تاثیرگذار است

هم‌چنین یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با بیان این‌که «نامه‌نگاری و مکاتبات رهبری بر مبنای این است که چهره واقعی اسلام تبیین شود» گفت: سرویس‌های امنیتی غربی، گروه های تکفیری را به وجود آوردند تا چهره اسلام را خراب کنند اما دامن خودشان را گرفته است.

غلامرضا اسدالهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامه دوم رهبری به جوانان اروپایی اظهار کرد: متاسفانه در سنوات اخیر چهره بدی از اسلام در ذهن مردم اروپا در حال تجسم است و قطعا این امر نقشه و توطئه دشمن می‌باشد در حالی که چهره اسلام یک چهره دوستی و مهربانی است و پیامبر ما هم منادی صلح و رحمت بودند.

وی تصریح کرد: در واقع چهره اصلی اسلام به وسیله عده‌ای که شاید بیشتر تربیت شدگان سرویس‌های امنیتی کشورهای غربی هستند به گونه‌ای دیگر مجسم می‌شود و لذا این وظیفه و تکلیف همه علما و بزرگان است که بتوانند چهره واقعی اسلام را برای مردم جهان تبیین کنند.

این نماینده مجلس افزود: نامه نگاری و مکاتبات رهبری هم بر این مبنا انجام می‌شود که تابلوی زیبایی از چهره واقعی اسلام برای کسانی که به دنبال حقیقت هستند مجسم شود و قطعا هم می‌تواند تاثیر خود را بر جای بگذارد و با توجه به جایگاهی که رهبر ما در بین مسلمانان و کشورهای جهان دارد نگاه‌ها به گفتار و نوشتار ایشان معطوف می‌شود.

نماینده مردم تربت جام در مجلس خاطرنشان کرد: قطعا در این مکاتبه خطاب ایشان جوانان است تا از باب جستجو و ردیابی حقیقت برانگیخته شوند و با توجه به مکاتبات رهبری در خصوص معرفی چهره اسلام فکر می‌کنم می‌تواند بسیاری از ذهنیت‌های منفی جوانان اروپایی را تصحیح کند و به سمت چهره واقعی اسلام که چهره اخوت و برادری است هدایت کند.

اسدالهی در ادامه اظهار کرد: سرویس‌های امنیتی غربی، داعش و گروه‌های تکفیری و تندروها را به وجود آورند که چهره اسلام را خراب کنند اما امروز می بینیم که دامنه اقدامات آن‌ها دامن کشورهای غربی را گرفته و حوادث اخیر فرانسه گویاترین دلیل است، امروز خوف و وحشتی که مردم اروپا از داعش دارند بیش از کشورهای اسلامی است و فکر می‌کنم قطعا این نوع اقدامات باید برای مردم ریشه یابی شود که آن گروه‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

وی افزود: درواقع این کشورهای غربی و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها هستند که اقدام می‌کنند البته نتوانسته‌اند اقدامات خود را محدود کنند و این جنگ نیابتی که داعش به نیابت از آمریکا در سرزمین‌های اسلامی انجام می‌دهد نتوانسته آثار آن را محدود به کشورهای اسلامی کند و دامنه کشورهای غربی را هم گرفته است و در آینده هم آثار زیان‌بار گروه‌های تکفیری متوجه خودشان خواهد بود.

امپریالیسم بدنبال فاصله انداختن بین جوانان غربی و واقعیت ادیان الهی است

رییس فراکسیون 1404 مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امپریالیسم با تبلیغات سوء در مورد معنویت و ادیان به دنبال ایجاد فاصله بین جوانان غربی و ادیان الهی است.

رحیم زارع در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامه دوم رهبری به جوانان اروپا گفت: جوانان غربی با انبوهی از سیاه نمایی و دروغ پردازی رسانه‌های خود در مورد اسلام و معنویت مواجه‌اند و در این شرایط نامه رهبری که حاوی روشنگری‌ها و مضامین مبتنی بر حقایق اسلام است می تواند بسیاری از این تبلیغات را خنثی کند.

وی افزود: قطعا این نامه چهره واقعی‌تری از اسلام و عقلانیت در سایه دین را به جهان و جوانان اروپایی نمایان می‌کند و در شرایطی که تروریست‌ها به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند و می‌خواهند چهره واقعی اسلام را خشن جلوه دهند این نامه این نوع رفتارها را خنثی می‌کند و در آینده اثرات خود را بیشتر خواهد گذاشت.

نماینده مردم آباده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه نامه اول به بیانی حاوی مباحث تئوریک و نظری در مورد اسلام واقعی بود گفت: نامه دوم نامه‌ای حاوی مسائلی ملموس‌تر و عملیاتی‌تر است و قطعا زمان آن رسیده که به مضامین این نامه به صورت عملی نگاه کرد و آن را در تبلیغات، مشی و سیاست‌ها گنجاند و قطعا این راه، راه نجات برای بشریت خواهد بود. ضمن آن‌که صحبت‌های رییس جمهور روسیه در قامت یک فرد قدرتمند در دنیا در مورد مقام معظم رهبری بیانگر عمق نگاه رهبر معظم انقلاب به وقایع جهان است.

زارع در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: همه ادیان الهی نقاط مشترک و وجوه یکسانی دارند که می‌توانند با اتکاء به آن‌ها وحدت و یکپارچگی در مقابل تندروی و اختلاف را تقویت کنند و این نامه برای رهبران ادیان مختلف جهان و فرق اسلامی می تواند یک خط مشی برای مبارزه با تندروی و تکفیر باشد.

نامه رهبری مقابله با اسلام‌هراسی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ، نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا را جهت مقابله با اسلام هراسی و معرفی واقعیت‌های اسلام عنوان کرد.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این نامه برای آگاهی جوانان اروپایی از واقعیت‌های اسلام و روح واقعی اسلام، توجه به انسان و حقوق الهی در این دین است و اینکه دین اسلام ستم به هیچ انسانی را روا نمی‌دارد و اجازه نمی‌دهد حتی به اندازه یک ریال حقوق یک فرد توسط دیگری غصب شود.

وی با بیان اینکه زیبایی‌های اسلام در پیام‌های مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته افزود: دوستی و وفای به عهد و پیمان نیز از ویژگی‌های اسلام است که در هیچ مکتبی به اندازه اسلام دیده نمی‌شود و در کنار این مضامین حقوق بشری زیادی وجود دارد که قابلیت تبلیغ دارند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس ادامه داد: جوانان اروپا کمترین ارتباط را با مسایل سیاسی دارند و نمی‌دانند حاکم‌شان در رابطه با کشورهای دیگر چگونه رفتار می کنند بلکه ناگهان می‌بینند بلا و گرفتاری دامن آن‌ها را گرفته که منشا آن دولتمردان‌شان هستند.

آقامحمدی با بیان اینکه کسانی که از ابزار خشونت استفاده می کنند و انسان‌های بی گناه را می‌کشند مسلمان نیستند افزود: این‌ها ربطی به اسلام ندارند زیرا اسلام دین انسانیت، دوستی و محبت است و اگر این پیام‌ها به خوبی توسط دستگاه دیپلماسی و دستگاه‌های فرهنگی هدف‌گذاری شود تاثیرات مفیدی بین جوانان اروپایی خواهد داشت. ما باید این نامه‌ها را در مراکز دانشگاهی، توزیع کنیم که در دسترس آن‌ها قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا را در مقابله با اسلام هراسی موثر دانست و یادآور شد: در این پیام‌ها واقعیت‌های اسلام تشریح و تاکید می‌شود که ما سنخیتی با خشونت‌هایی که به نام اسلام اتفاق می افتد نداریم بلکه مسلمان‌ها نیز خودشان از این وضعیت بیش از همه آسیب می‌بینند.

آمریکا مانع رسیدن انسان‌ها به کرامات انسانی می‌شود

هم‌چنین یک کارشناس مهدویت نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی را بر این مبنا دانست که چهره واقعی اسلام نمایان شود.

حجت الاسلام و المسلمین نصوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی، گفت: آمریکا برای اینکه به منافع خودش برسد و بتواند از مسلمانان امتیازاتی بگیرد این تفرقه‌افکنی را به وجود آورد و در این جریانات سودی که آمریکا برد هیچ یک از کشورهای اروپایی و حتی شرقی این سود را نبردند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نامه اول خود می خواستند جوانان اروپایی با نگرش اسلامی به صورت کلان آشنا شوند چرا که خیلی از آن‌ها فکر می‌کردند اسلام دین خشونت ، جنگ و وحشت است در حالیکه اسلام دین رأفت، مهربانی، فضیلت محوری،‌ کمال‌جویی و پاکی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در نامه اول از جوانان اروپایی خواست که خودشان اسلام را مطالعه کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که اسلام دین خشونت است حق انتخاب با خودشان است که تاثیر بسیار زیادی دربین آن‌ها داشت. در نامه دوم فلسفه نگاه مقام معظم رهبری گروه‌های تروریستی است که با پشتوانه صهیونیسم و آمریکا شکل گرفته‌اند. آن‌ها در ابتدا گروه هایی همچون القاعده، طالبان را ساختند و پس از آن داعش را با یک موقعیت جغرافیایی به وجود آوردند تا چهره اسلام را خدشه دار کنند. حتی آن‌ها در کشورهای آفریقایی بوکوحرام را گسترش دادند و برخی از شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحریک کردند تا در بین مسلمانان تفرقه ایجاد شود.

این کارشناس مهدویت یادآور شد: آمریکا برای اینکه به منافع خودش برسد و بتواند از مسلمانان امتیازاتی بگیرد این تفرقه افکنی و گروه های تکفیری و تروریستی مثل داعش را به وجود آورد تا تجهیزات خود را به مسلمانان بفروشد و در این جریانات سودی که آمریکا برد هیچ یک از کشورهای اروپایی و حتی شرقی مثل روسیه این سود را نبردند. به همین خاطر است که حضرت آقا آمریکا را به عنوان شیطان اکبر و شیطان بزرگ معرفی می‌کند.

نصوری تاکید کرد:‌ آمریکا مانع رسیدن انسان‌ها به کرامات انسانی می‌شود. دنیا به واسطه انقلاب اسلامی و هدایت های روشنگرانه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب با اسلام آشنا شده و به برکت انقلاب کشور ما اسلامی است و در صددیم که سایر کشورهای اسلامی نیز اسلامی تر شوند و به همین جهت در آن کشورها بحث بیداری اسلامی را داشته ایم و اکنون در صددیم در کشورهای غیراسلامی به سمت اسلام حرکت کنند و آمریکا متوجه این جریان شده است و با دیدگاه ها و لابی‌هایی که اکثر صهیونیست‌ها پشت آن هستند می‌خواهند مانع ترویج این فرهنگ اسلامی در اروپا شوند.

وی گفت:‌ آمریکا می‌خواهد خود را به عنوان ام القرای جهانیان معرفی کند و می خواهد بگوید که این ما هستیم که می توانیم جهان را نجات بدهیم و همه مردم دنیا با حضور ما می‌توانند به یک حکومت واحد جهانی برسند. آن‌ها می‌گویند که در زندگی خدا و مذهب باید حذف شود در حالیکه شیعه و اسلام و رهبر انقلاب اسلامی می‌گویند که محوریت جهان خدا است. آن‌ها عقل ستیزی را ملاک قرار می‌دهند و ما بر مبنای عقل و شریعت حرکت می‌کنیم. آن‌ها شریعت را مانع پیشرفت می‌داند و مقام معظم رهبری به جهانیان می‌گوید که شریعت باعث پیشرفت می‌شود.

این کارشناس مهدویت تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری در نامه اول به نقش آمریکا در شکل گیری این جریان ها اشاره می کرد شاید خیلی ها این مسأله را باور نمی کردند. اما اکنون خود اروپایی ها ،‌آفریقایی ها و حتی کشورهایی همچون روسیه متوجه شده اند که در پشت کشوری مثل آمریکا صهیونیست‌ها قرار دارند و مقام معظم رهبری در نامه دوم خود به درستی آمریکا را هدف قرار داده است.

وی گفت: حتی در آینده هم شیوه ها و شگردهای آن‌ها بیشتر برای مردم مشخص می‌شود که چگونه می خواهند بر علیه انسانیت حرکت کنند. مقام معظم رهبری در مورد داعش هم فرموده بود که این داعش طوفانی می‌شود بر علیه خود آن‌ها . اکنون می بینیم کشورهای اروپایی هم در مقابل گروهک همچون داعش دچار چالش و مشکل شده‌اند.

رهبری در نامه خود به جوانان اروپایی اسلام واقعی را تبیین کردند

هم‌چنین یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی گفت: این نامه نقش بسیار موثری برای شناخت واقعی جوانان اروپایی نسبت به اسلام دارد.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه نامه سال گذشته رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی یک دیپلماسی نامه‌ای برای بیداری جوانان غرب بود خاطر نشان کرد: رهبری در آن نامه به جوانان توصیه کردند که برای شناخت بهتر اسلام باید به قرآن و مبانی اسلامی روی بیاورند و فریب مبلغان دروغین را نخورند.

وی افزود: همین نامه باعث گرایش جوانان این مناطق به مطالعه قرآن شد و آن‌ها اسلام را از طریق قرآن شناختند.

این فعال سیاسی همچنین گفت:‌ جوانان اروپایی با زبان‌های مختلف، مخاطب نامه اول رهبر انقلاب بودند و مستقیماً نامه مهمترین رهبر جهان اسلام به آن‌ها رسید. این نامه از طریق شبکه‌های اجتماعی در بین جوانان غربی انتشار یافت و این جوانان غربی علاقه خود را به این نامه نشان دادند.

این نامه نگاری توانست نقش بسیار مهمی در شناخت جوانان غربی از اسلام داشته باشد. توجه به این نامه نشان داد که جوانان غربی چه علاقه و مودتی نسبت به رهبر انقلاب دارند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت:‌ حادثه فرانسه شبیه حادثه یازده سپتامبر بود که بعضی ابعاد و زوایای آن به تدریج مشخص می‌شود. حوادث تروریستی پاریس همانند یازده سپتامبر اقدامی بود که با همکاری فرانسوی‌ها و صهیونیست‌ها رخ داد تا اسلام را بدنام کنند و از رشد اسلام گرایی در اروپا جلوگیری کنند اما رهبر انقلاب با انتشار نامه دوم خود اسلام واقعی را برای جوانان تبیین کرده و اظهار کردند که اسلام واقعی با خشونت و ترور منافات دارد.

ترقی در پایان با اشاره به اینکه برخی کشورهای اروپایی از حادثه پاریس سوء استفاده کرده، به مسلمانان فشار آورده و محیط زندگی مسلمانان را ناامن کرده‌اند، گفت: آن‌ها سعی می‌کنند اسلام هراسی را در غرب توسعه دهند و مانع رشد اسلام گرایی شوند اما رهبر انقلاب جوانان اروپایی را متوجه واقعیات پشت پرده این حوادث کردند.

انتهای پیام

کد N1048933

وبگردی