آفتاب
با اشاره به نامه رهبری به جوانان اروپا

ترقی: رهبری در نامه خود به جوانان اروپایی اسلام واقعی را تبیین کردند

ترقی: رهبری در نامه خود به جوانان اروپایی اسلام واقعی را تبیین کردند

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی گفت: این نامه نقش بسیار موثری برای شناخت واقعی جوانان اروپایی نسبت به اسلام دارد.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌ با بیان اینکه نامه سال گذشته رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی یک دیپلماسی نامه‌ای برای بیداری جوانان غرب بود خاطر نشان کرد: رهبری در آن نامه به جوانان توصیه کردند که برای شناخت بهتر اسلام باید به قرآن و مبانی اسلامی روی بیاورند و فریب مبلغان دروغین را نخورند.

وی افزود: همین نامه باعث گرایش جوانان این مناطق به مطالعه قرآن شد و آن‌ها اسلام را از طریق قرآن شناختند.

این فعال سیاسی همچنین گفت:‌ جوانان اروپایی با زبان‌های مختلف، مخاطب نامه اول رهبر انقلاب بودند و مستقیماً نامه مهمترین رهبر جهان اسلام به آن‌ها رسید. این نامه از طریق شبکه‌های اجتماعی در بین جوانان غربی انتشار یافت و این جوانان غربی علاقه خود را به این نامه نشان دادند.

این نامه نگاری توانست نقش بسیار مهمی در شناخت جوانان غربی از اسلام داشته باشد. توجه به این نامه نشان داد که جوانان غربی چه علاقه و مودتی نسبت به رهبر انقلاب دارند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت:‌ حادثه فرانسه شبیه حادثه یازده سپتامبر بود که بعضی ابعاد و زوایای آن به تدریج مشخص می‌شود. حوادث تروریستی پاریس همانند یازده سپتامبر اقدامی بود که با همکاری فرانسوی‌ها و صهیونیست‌ها رخ داد تا اسلام را بدنام کنند و از رشد اسلام گرایی در اروپا جلوگیری کنند اما رهبر انقلاب با انتشار نامه دوم خود اسلام واقعی را برای جوانان تبیین کرده و اظهار کردند که اسلام واقعی با خشونت و ترور منافات دارد.

ترقی در پایان با اشاره به اینکه برخی کشورهای اروپایی از حادثه پاریس سوء استفاده کرده، به مسلمانان فشار آورده و محیط زندگی مسلمانان را ناامن کرده‌اند، گفت: آن‌ها سعی می‌کنند اسلام هراسی را در غرب توسعه دهند و مانع رشد اسلام گرایی شوند اما رهبر انقلاب جوانان اروپایی را متوجه واقعیات پشت پرده این حوادث کردند.

انتهای پیام

کد N1048916

وبگردی